کنشگران می‌گویند که طرح مشکلات مطرح شده از سوی مگان مارکل به عنوان یک مسئله خانوادگی خصوصی از سوی ملکه الیزابت به معنای «عدم پاسخگویی عمومی» دربار و شخص او در کسوت رهبر کشور است.

به گزارش جماران؛ فعالان حقوق بشری در انگلیس می‌گویند که الیزابت دوم ملکه ۹۴ ساله این کشور در واکنش به مصاحبه جنجالی نوه و همسرش که در آن اتهاماتی در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی مطرح شد، یک فرصت مهم را برای شناسایی و محکوم کردن این معضل رفتاری از دست داد.

به گزارش ایرنا از گاردین، کنشگران می‌گویند که طرح این موضوع به عنوان یک مسئله خانوادگی خصوصی از سوی الیزابت به معنای «عدم پاسخگویی عمومی» دربار و شخص او در کسوت رهبر کشور است.

الیزابت دو روز پیش در بیانیه‌ای ۶۱ کلمه‌ای تصدیق کرد که موضوعات مطرح شده توسط نوه و عروس خانواده سلطنتی، به ویژه در مورد نژاد، نگران کننده بود. وی با این حال ادعا کرد که برخی از خاطرات مطرح شده در مصاحبه، ممکن است متفاوت باشد.

وی تصریح کرد که نگرانی‌های مطرح شده به طور جدی اما خصوصی رسیدگی خواهد شد.  

شاهزاده سابق انگلیس «هری» و همسرش مگان مارکل که سال گذشته تصمیم گرفتند از مدار خانواده سلطنتی خارج شوند و در واقع خود را از ارث محروم کنند در مصاحبه‌ای مفصل با یک شبکه خبری آمریکایی، خانواده سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی نهادینه و دروغگویی متهم کردند.

مارکل که «دوشس ساسکس» لقب  دارد، در این مصاحبه که از سوی نزدیک به ۱۲.۳ میلیون نفر در انگلیس مشاهده شد، گفته که شرایط در خانواده سلطنتی برای وی به اندازه ای خفقان آور بوده که به فکر خودکشی افتاده بود.

 مارکل در بخشی از این  مصاحبه  خانواده سلطنتی را به  نژادپرستی متهم کرده و گفته که آن‌ها تا پیش از به دنیا آمدن فرزندش «آرچی» (Archie's) «نسبت به رنگ پوست این کودک که تا چه اندازه می تواند  «سیاه» باشد – پدر سفید و مادر سیاهپوست دورگه – ابراز نگرانی می کردند.»

این اظهارات خانواده سلطنتی را با اتهام جدی نژادپرستی مواجه کرده و مهم‌تر اینکه  آیا عمدا مارکل را تحت فشار روحی قرار داده‌اند؟ کارشناسان معتقدند که فقط از طریق تحقیقات مستقل درباره سابقه طولانی اتهامات وارد شده می‌توان به پایان ماجرا رسید.

حلیمه بیگم رئیس بنیاد رونیمد می‌گوید که در حوزه مسائل نژادی ما دنبال یک خط مشی پایدار هستیم. «دربار حق دارد تا به این مساله در خلوت خود رسیدگی کند اما افکار عمومی به دنبال رهبری در مقابله با نژاد پرستی هستند.» وی افزود: ما می‌خواهیم که خانواده سلطنتی در این رابطه موضع‌گیری کند، زیرا رسیدگی به این مساله در پشت درهای بسته یک فرصت از دست رفته است.

گفتنی است که بر اساس قوانین انگلیس، مسائل مربوط به حیطه‌ خصوصی خاندان سلطنتی جنبه‌ عمومی و حاکمیتی ندارند و نیازی به موضع گیری رسمی از سوی خاندان سلطنت در این مورد نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.