سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه گفت: ما از تصمیم دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام استقبال می کنیم. این تصمیم هنوز عملی نشده است، زیرا تا آنجا که من متوجه شدم هنوز روند بررسی چگونگی انجام این کار در جریان است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، وزیر امورخارجه روسیه گفت که ایران و آمریکا می‌توانند برای بازگشت به برجام گام‌های همزمان بردارند.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود با اشاره به وضعیت کنونی پیرامون توافق هسته‌ای اظهار داشت: از نظر ما برای حل وفصل این چالش، توسعه مراحل همگام، همزمان و مرحله به مرحله که باید توسط ایرانیان و ایالات متحده انجام شود، کاملاً امکانپذیر است چراکه اگر به بحث درباره اینکه چه کسی باید قدم اول را برای بازگشت به تعهدات خود (در برجام) بردارد، ادامه دهیم، مذاکرات ممکن است برای همیشه ادامه داشته باشد.

لاوروف افزود: ما از تصمیم دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام استقبال می کنیم. این تصمیم هنوز عملی نشده است، زیرا تا آنجا که من متوجه شدم هنوز روند بررسی چگونگی انجام این کار در جریان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه که یک سفر منطقه‌ای را آغاز کرده، قرار است پس از امارات متحده عربی به عربستان و قطر هم سفر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.