حزب الله لبنان طی بیانیه ای اعلام کرد: حزب الله از سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر، عراق و نتایج مثبت این سفر به‌ویژه دیدار وی با مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی تقدیر می‌کند.

به گزارش جماران؛ حزب الله لبنان درباره‌ی سفر پاپ فرانسیس به عراق بیانیه ای صادر کرد که متن آن در پی می آید:

حزب الله از سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر، عراق و نتایج مثبت این سفر به‌ویژه دیدار وی با مرجع عالی‌قدر، حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی تقدیر می‌کند و تأیید کامل خود را از موضع حضرت ایشان درباره‌ی ضرورت برچیده شدن رنج، ظلم، ستم، فقر، آزار و اذیت مذهبی و فکری، جنگ، خشونت، محاصره و کوچ اجباری که گریبان‌گیر بسیاری افراد در کشورهای مختلف به‌ویژه ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی است، اعلام می‌دارد. 

عراق در دو دهه‌ی گذشته گرفتار مصیبت‌های بسیار و جنگ‌های پرشماری بوده که از سوی اشغالگران امریکایی و تروریست‌های وهابی داعشی افروخته شده بود. این‌ها دو روی یک سکه‌اند و هر دو علیه عراق و ملت و وحدت ملی و عناصر اجتماعی، دینی و نژادی آن هستند. حزب الله امیدوار است این سفر برای عراق، آغاز بازیابی نقش بین المللی و منطقه‌ای‌اش و تقویت وحدت ملی و حق طبیعی‌اش برای استقلال و ثبات باشد.  

حزب الله بر نقش خطیر مراجع روحانی دینی در سرتاسر جهان در مقابله با تجاوز و اشغال، رسواسازی تروریسم، تثبیت ارزش‌های هم‌دلی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، حق ملت‌ها برای مقاومت، دفاع مشروع علیه اشغالگری و پشتیبانی از تکاپوی ملت‌ها برای آزادی و عدالت تأکید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.