سرهنگ ابوالقاسم خاتمی معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران از مرزبانان افغانستان این انتظار را نداشت که فضایی ایجاد کنند تا سرباز وظیفه برای خوشایند آنان و یا ترس از سوء برداشت مرزبانان افغانستان نسبت به خودش مبادرت به بیان الفاظ غیر واقعی کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از سایت پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا درپی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم سرباز مرزبانی توضیحاتی را ارایه کرد.

سرهنگ ابوالقاسم خاتمی در این باره گفت: سرباز وظیفه مرزبانی که برای خدمت به حوزه مرزی زابل انتقال داده شده، حین انجام وظیفه به دلیل تاریکی شب و ناآشنایی به نقاط صفر مرزی، از مرز کشورمان عبور می‌کند و در آن سوی مرز در دید مرزبانان کشور افغانستان قرار می‌گیرد که به سرعت مراتب اعتراض توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به همتای  افغانستانی اعلام و در ادامه سرباز وظیفه به کشور ایران بازگردانده می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ادامه داد: در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه، گاهی به دلیل توپوگرافی‌ منطقه و ناآشنایی به مناطق مرزی، برخی از مرزبانان کشورهای همسایه همانند وظیفه یاد شده به‌طور سهوی وارد خاک کشورمان شده‌اند که برابر مقررات و با رعایت پروتکل‌های مرزی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مرزبانان افغانستان این انتظار را نداشتند که فضایی ایجاد کنند تا سرباز وظیفه برای خوشایند آنان و یا ترس از سوء برداشت مرزبانان افغانستان نسبت به خودش مبادرت به بیان الفاظ غیر واقعی کند.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی اظهار کرد: تعاملات مرزی و دیپلماتیک کشور ایران و افغانستان از سالیان متمادی وجود داشته و نمونه آن انفجارهای اخیر در مرزهای مشترک در خاک افغانستان در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است که شاهد امداد رسانی جمهوری اسلامی ایران به پایانه مرزهای کشور افغانستان بودیم.

خاتمی تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های لازم به مرزبانان ایران داده شد که در خصوص ترددهای مرزی توجه بیشتری داشته باشند تا از تکرار موارد مشابه جلوگیری شود و به سرباز وظیفه یاد شده که هم اکنون در مرزبانی ناجا در حال خدمت است و مبادرت به خروج از مرز کرده بود، تذکرات لازم داده شد.

سایت پلیس در پایان نوشت: خبر ضرب و شتم سرباز وظیفه مرزبانی کذب و این تصویر سازی منفی دشمنان معاند علیه نیروهای مسلح کشور است که در دستور کار دشمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.