تعدادی از نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، 16 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400، نسبت به روند رسیدگی به این لایحه انتقاد کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، تعدادی از نمایندگان از روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی انتقاد کردند.

تعدادی از نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، 16 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400، نسبت به روند رسیدگی به این لایحه انتقاد کردند.

براساس این گزارش محمدمهدی مفتح در تذکری، گفت: از ابتدای جلسه علنی امروز دو پیشنهاد درباره تبصره 8 داشتم در حالی که هیات رئیسه اجازه بررسی آن را ندارد که این کار تضییع حقوق نماینده ملت و مملکت است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: پیشنهادات شما در بخش درآمدی بررسی شده و براساس آئین نامه زمانی که تبصره یا بندی رأی گیری می شود امکان برگشت به عقب وجود ندارد مگر اینکه شورای نگهبان از آن ایراد بگیرد.

همچنین عباس گودرزی نیز در تذکری دیگر، گفت: در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان تذکری داشتم که رئیس جلسه اجازه طرح آن را نداد ضمن رعایت احترام هیات رئیسه باید گفت که شرع و قانون اجازه نمی دهد که برخلاف آئین نامه عمل شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات رئیسه سوگند یاد کرده و باید آئین نامه را رعایت کند، مجلس نباید سلیقه ای اداره شود بهتر است در جلسه غیرعلنی تفاهمی میان همکاران و اعضای هیات رئیسه برقرار شود تا از به وجود آمدن اختلاف جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: نقدی که دوستان چند روز گذشته نسبت به کل مجلس داشتند را قبول نداریم و باید اختلافات حل شود.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: براساس ماده 196 آئین نامه داخلی مجلس اخطار و تذکر پس از رأی گیری درباره موضوع رأی گیری پذیرفته نمی شود و مصوبات مجلس قابل اصلاح و تغییر نیست.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم مجلس خوب و صمیمی و یکدستی بوده، اختلاف نظری وجود ندارد و بحث کارشناسی درباره موضوعات طبیعی است، تصریح کرد: علیرغم اینکه بررسی بودجه طولانی است اما هر زمان که نمایندگان اصرار به طرح اخطار یا پیشنهاد داشتند به آن ها اجازه داده شد.

سیدسلمان ذاکر نیز در تذکری دیگر با استناد به ماده 22 آئین نامه داخلی و اصل 3 قانون اساسی، گفت: برخی دوستان هنگام رأی گیری در برخی رأی گیری ها شرکت نمی کنند که هیات رئیسه که مدیریت جلسه را برعهده دارد باید به نمایندگان در این رابطه تذکر دهد.

براساس این گزارش سیدرضا تقوی نیز در تذکری دیگر بیان کرد: برخی از پیشنهادات مطرح شده غیرکارشناسی بوده و رأی نمی آورد هرچند براساس آئین نامه داخلی طرح پیشنهاد حق نمایندگان است، اما باید نسبت به کارشناسی بودن آن نیز دقت نظر داشت./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1500010
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.