برنی سندرز سناتور دموکرات اعلام کرد: بسیار ظالمانه است که نتانیاهو {نخست وزیر رژیم صهیونیستی} از واکسن‌های انبار شده برای پاداش‌دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی‌که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر {دریافت واکسن} هستند.

به گزارش جماران؛ یک سناتور دموکرات آمریکا انتقال واکسن کرونا از طرف رژیم صهیونیستی به متحدان خارجی و محروم ماندن فلسطینی‌ها از آن را محکوم کرد.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی روز پنجشنبه اقدام رژیم صهیونیستی در ارسال واکسن کرونا به متحدان خارجی و ممانعت از دریافت آن از سوی فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

سندرز در واکنش به خبر روزنامه «نیویورک تایمز» در این همین خصوص، در پیامی توئیتری نوشت: «اسرائیل به‌عنوان قدرت اشغالگر، مسئولیت سلامتی تمام مردمی است که تحت کنترل دارد».

این سناتور آمریکایی افزود: «بسیار ظالمانه است که [بنیامین] نتانیاهو از واکسن‌های انبار شده برای پاداش دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر [دریافت واکسن] هستند».

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است، اقدام رژیم صهیونیستی در اهدای واکسن به کشورهایی نظیر جمهوری چک و هندوراس که سلطه این رژیم بر «بیت‌المقدس» را به رسمیت شناخته‌اند، خشم فلسطینی‌ها را به همراه داشته است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، شامگاه سه‌شنبه گفته بود نتانیاهو با ارسال واکسن‌های کرونا به برخی کشورها در ازای انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس، برای خود تجارت انتخاباتی برپا کرده است.

گانتز گفت: «این حقیقت که نتانیاهو با واکسن‌هایی که اسرائیلی‌ها پولش را با مالیات پرداخته‌اند، تجارت می‌کند، نشان می‌دهد که او احساس حکومت در یک پادشاهی را دارد نه یک دولت».

طبق گزارش‌ها، کشور هندوراس که به تازگی سفارتخانه‌اش را به قدس اشغالی انتقال داده، فقط پنج هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد که کشورهای گواتمالا و جمهوری چک نیز در ازای خوش‌خدمتی که به رژیم اشغالگر قدس داشتند، هر کدام ۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

علاوه بر سندرز، شمار دیگری از دموکرات‌های کنگره آمریکا که از این اقدام تل‌آویو ابراز نگرانی کرده‌اند، در حال افزایش است و آنها عدم ارائه واکسن به کرانه باختری و غزه را اقدامی ظالمانه و نمود دیگری از اشغالگری می‌دانند.

سناتور «تیم کِین»، «رشیده طلیب»، «ماری نیومن»، «خواکین کاسترو» و «جمال بومَن» نمایندگان دموکرات در کنگره از جمله قانونگذارانی هستند که از مخالفت رژیم صهیونیستی با تزریق واکسن به فلسطینی‌ها انتقاد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.