نمایندگان‌ توافق سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خلاف قانون ارزیابی کرده و بر اساس اصل ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس با ارسال آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای به تخلف دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم و ارسال گزارش آن به قوه قضائیه دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه با ۲۲۱ رای موافق، ۶ رای مخالف و  ۷ رای ممتنع از ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه علنی،‌ توافق سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خلاف قانون ارزیابی کرده و بر اساس اصل ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس با ارسال آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

«احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیات رئیسه مجلس گزارش «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را در این باره قرائت کرد و گفت: اقدام دولت نص صریح قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران است و خواستار دستور موقت ابطال بیانیه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی و معرفی به قوه قضائیه را داریم.

وی افزود: در قانون یاده شده جناب آقای رییس جمهور مسوول اجرای آن تعیین شده است و  بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، آقای رییس جمهور و همه ناقضین و مستنکفین با قید فوریت به قوه قضائیه معرفی تا بر اساس قانون قوه قضائیه خارج از نوبت و تشریفات، مورد رسیدگی فوری قرار دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تاکید «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، اجرای کامل مصوبه مجلس دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. تمدید یا استمهال در کار نیست و هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعطا نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.