نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که از شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد، اظهار داشت: به نظر من اگر آن ایرادات اصلی که مغایرت با قانون اساسی دارد، اصلاح شود؛ دیگر خیلی انگیزه‌ای برای اینکه این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، نمی‌ماند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نماینده بستان آباد در مجلس گفت: به نظر من اگر آن ایرادات اصلی که به دلیل مغایرت با قانون اساسی به طرح اصلاح قانون انتخابات وارد شده، اصلاح شود؛ دیگر خیلی انگیزه‌ای برای اینکه این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، نمی‌ماند.

غلامرضا نوری قزلجه در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که از شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد، گفت: همانطور که در جلسه بررسی طرح هم تذکرها و اشاره‌هایی داشتم، طبیعی بود که در شورای نگهبان به صورت اساسی به این طرح ایراد گرفته شده و به مجلس بازگردانده شود. ظاهرا ایرادات هم زیاد است و قطعا به این انتخابات نمی‌رسد.

وی افزود: من از جزئیات دقیق ایرادها اطلاع ندارم اما آنچه از دوستان شنیده‌ام ظاهرا همان قسمت‌هایی که مهم بود و می‌توانست در انتخابات اثرگذار باشد به همان‌ها ایراد گرفته شد. ایرادات هم اساسی است چون این طرح در مواردی با قانون اساسی مغایرت دارد؛ بعضی جاها توسعه قانون و بعضی‌ها هم مضیق دیدن قانون بود و به راحتی هم قابل حل نیست، در واقع شاید بتوان گفت آنچه که در طراحی مدنظر بود هیچوقت به انتخابات نمی‌رسد یعنی قانون نمی‌شود. غیر از آن هم در بحث مدرک تحصیلی و چند مورد جزئی ایراداتی بود که اگر اصلاح شود شاید بتواند به انتخابات بعد برسد، چون زمان بر می‌شود.

نماینده مردم بستان آباد در ادامه اظهار داشت: به نظر من اگر آن ایرادات اصلی که مغایرت با قانون اساسی دارد، اصلاح شود؛ دیگر خیلی انگیزه‌ای برای اینکه این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، نمی‌ماند.

وی افزود: به عقیده من اگر قرار بود قانون منطبق با دغدغه‌های روز جامعه اصلاح شود، امروز دغدغه مهم کشور کرونا و پروتکل‌های بهداشتی است باید به آن توجه می‌شد و برای آن تدبیر اندیشیده می‌شد که مثلا زمان رای‌گیری از یک روز به دو یا سه روز برسد یا درخصوص شیوه های دیگر فکر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.