یک مقام ارشد آمریکایی گفت چنانچه اتحادیه اروپا از آمریکا برای گفت‌وگو با ایران دعوت کند می‌پذیریم. واشنگتن حاضر است در نشست کمیسیون برجام حضور یابد.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع فرانسوی نوشت: آمریکا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ایران در قالب جلسه کمیسیون مشترک با اعضای گروه ۱+۵ نشان داده است. 

مقام آمریکایی گفته است: چنانچه اتحادیه اروپا از آمریکا برای گفت‌وگو با ایران دعوت کند می‌پذیریم. واشنگتن حاضر است در نشست کمیسیون برجام حضور یابد.

در همین حال، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی طی نامه‌ای به شورای امنیت، موضع ادعایی دولت سابق این کشور در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و احیای خودکار تمامی تحریم‌ها علیه ایران را پس گرفت.

«ریچارد میلز» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی طی نامه‌ای به شورای امنیت، موضع ادعایی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و احیای خودکار تمامی تحریم‌ها علیه ایران را پس گرفت.

این نامه توسط خبرگزاری رویترز، رویت شده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا ماه سپتامبر گذشته در موضعی مغایر با جامعه جهانی، مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران شده بود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دیگر نوشت: یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن به نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اطلاع داده محدودیت‌های تردد اعمال‌شده علیه دیپلمات‌های ایران در نیویورک کاهش خواهند یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
35 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.