کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: پیشنهاد می‌کنم یک گام مهم و قدم اساسی برداشته شود و برای پیش‌برد اهداف و ایجاد آن سازوکاری که لازم داریم یک گام جدی برداشته شود. احزابی که متفرق و مختلف باشند نمی‌توانند نقش خود را به درستی و به صورت اثرگذار ایفا کنند. این یک شجاعت می‌خواهد و خواهش من از آقای نبوی و دوستان این است که این اقدام را پیگیری کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: خطاب به دوستانی که در اعتراض به ردصلاحیت نسخه عدم مشارکت را تجویز می‌کنند باید این را بگویم که در طول سالیان مختلف هیچ گاه در تاریخ نبوده که برای ما راه را باز کرده باشند و فرش قرمز پهن کرده باشند که ما پیروز شویم؛ در همان دوم خرداد ۷۶ که اوج پیروزی ما است شما ببیند چه فضایی در آن زمان وجود داشت و چه تبلیغاتی کردند و چه اتهامات و شرایطی مطرح شد. بنابراین شرایط پیروزی ما این نبود که همه را تایید کرده باشند و فرش قرمز پهن کرده باشند که ما برویم و پیروز شویم.

غلامحسین کرباسچی در چهارمین کنگره سالانه این حزب طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: از مسئولین کنگره و دبیران حزب در سراسر کشور که همت گماشتند تا این کنگره برگزار شود تقدیر و تشکر می‌کنم. من توصیه می‌کنم دوستان در سراسر کشور از نیروهای جوان استفاده کنند و از فرسایش نیروها جلوگیری شود. در ۲۵ سال گذشته که حزب فعال بوده همواره نیروهای خوبی را جذب کرده اما کافی نیست؛ تا پایان سال ۹۸ ما نزدیک به ۷ هزار نیرو در رده های مختلف داریم همگی نیروهای توانمند هستند.

وی افزود: ضروریت هایی که باید به آن توجه کنیم، بحث حزب در سال گذشته چالشی را در انتخابات مجلس داشت که تحلیل های مخالف هم بود اما مجموع جمع بندی حزب این بود که به عنوان یک حزب قانونی تا جایی که توان دارد به کار گیرد برای فعال شدن نیروهای توانا و کارآمد در مجلس شورای اسلامی که متاسفانه به دلیل عدم حضور بخش زیادی از نیروهای سیاسی که به عنوان اصلاح طلب شناخته می شوند و علت آن هم رد صلاحیت هایی بود که توسط شورای نگهبان صورت گرفت.

کرباسچی در ادامه اظهار داشت: این عدم موفقیت به نظر من یک کار مشترک بود میان همان نیروهایی که از انتخابات کناره گیری کردند و مجریان و ناظران انتخابات که با سختگیری های خود عامل سردی انتخابات شدند و یک رکوردی از ضعف شرکت در انتخابات برای اولین در تاریخ جمهوری اسلامی باقی ماند که چندان برای رای دهنده ها و برگزارکنندگان افتخار آمیز نیست.

وی افزود: امیدوار هستیم که همانطور که نظام همواره تاکید دارد که مساله اهم مشارکت بالا است این دیدگاه نظام، مدنظر مجریان و ناظران انتخابات قرار گیرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اقدام این حزب مبنی بر انتشار فهرست انتخاباتی در اسفند ۹۸ علیرغم عدم ارائه فهرست از سوی جبهه اصلاحات، بیان داشت: حرکت ما در انتخابات سال گذشته از سوی افرادی در داخل و بیرون حزب مورد انتقاد قرار گرفت اما من این را یک نقطه قوت می‌دانم که حزب همواره در طول ۲۵ سال گذشته این دیدگاه را داشته که کناره گیری از انتخابات نه به مصلحت حزب است نه به مصلحت کشور. به هر حال ما تلاش خود را انجام دادیم و وظیفه مان را ادا کردیم و اکنون دیگر مسئولیت این مجلس امروز هر نقدی به آن وارد است برعهده وزارت کشور، نیروهای سیاسی که فعال نشدند و همه عاملین این شرایط است و باید این نقد را تحمل کنند و مسئولیت آن را بپذیرند. مشارکت فعال در انتخابات یک امر اساسی است و نمی شود که فقط نظام را برای مساله رد صلاحیت سرزنش کنیم.

وی با قدردانی از حضور مفید دو عضو این حزب در شورای هماهنگی و نهاد اجماع‌ساز بیان داشت: حضور آقایان مرعشی و طاهرنژاد در شورای هماهنگی و نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تاثیرگذار و مفید بوده است و از این حیث قدردانی می‌کنم. من در اینجا از سوی حزب لازم می‌دانم این پیشنهاد را به برادر عزیز و مبارز خودمان آقای نبوی عرض کنم که شما با توجه به سابقه ۵۰ ساله‌ای که دارید بهتر از دیگران می دانید که اصلاح طلبی و کار سیاسی بدون تشکیلات قوی و مناسب با این روش ۲۰۰ حزبی انجام نمی‌شود به یک تشکیلات واحد و منسجم نیاز است.

وی ادامه داد: لذا پیشنهاد می‌کنم یک گام مهم و قدم اساسی برداشته شود و برای پیش‌برد اهداف و ایجاد آن سازوکاری که لازم داریم یک گام جدی برداشته شود. احزابی که متفرق و مختلف باشند نمی‌توانند نقش خود را به درستی و به صورت اثرگذار ایفا کنند. این یک شجاعت می‌خواهد و خواهش من از آقای نبوی و دوستان این است که این اقدام را پیگیری کنند. همچنین این کار می تواند یک تاثیر در جبهه مقابل هم ایجاد کند که آن ها هم از این پراکندگی و شلوغی نجات پیدا کنند.

کرباسچی افزود: من مطمئن هستم اگر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان این کار تاریخی را انجام دهند این کار در جبهه مقابل ما نیز اثرگذار خواهد بود و برای آینده دموکراسی کشور هم مفید خواهد بود.

وی به سختی‌های دوران‌های گذشته اشاره کرد و گفت: من خطاب به دوستانی که در اعتراض به ردصلاحیت نسخه عدم مشارکت را تجویز می‌کنند باید این را بگویم که در طول سالیان مختلف هیچ گاه در تاریخ نبوده که برای ما راه را باز کرده باشند و فرش قرمز پهن کرده باشند که ما پیروز شویم؛ در همان دوم خرداد ۷۶ که اوج پیروزی ما است شما ببیند چه فضایی در آن زمان وجود داشت و چه تبلیغاتی کردند و چه اتهامات و شرایطی مطرح شد. بنابراین شرایط پیروزی ما این نبود که همه را تایید کرده باشند و فرش قرمز پهن کرده باشند که ما برویم و پیروز شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.