مژگان خانلود سخنگوی ستاد لایحه بودجه 1400 سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مجلس هیچ پیشنهادی برای اصلاح ساختار نداد، گفت: «دولت دو هفته مهلت اصلاح لایحه را دارد اگر در این مدت زمانی اصلاح نشد، بودجه سه دوازدهم بسته می شود و دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.»

به گزارش جماران؛ سخنگوی ستاد لایحه بودجه 1400 سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: برخی از نمایندگان درباره بودجه ادعاهایی داشت مبنی بر اینکه مجلس بودجه را شفاف‌تر کرد و میزان محرومیت زدایی را بالاتر برده اما هیچ یک از این ادعاها آدرسی ندارد و فقط چند عدد مطرح شد.

مژگان خانلود درباره رد کلیات لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: طبق روال، دولت دو هفته مهلت اصلاح لایحه را دارد اگر در این مدت زمانی اصلاح نشد، بودجه سه دوازدهم بسته می شود و دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ایراداتی که مجلس به لایحه بودجه دارد، چیست، گفت: اصلی‌ترین ایراد مجلس این بود که سقف بودجه عمومی زیاد است و انتظار بر این بود که پیشنهاد کاهش آن را بدهند اما نه تنها آن را کاهش ندادند بلکه چیزی هم به آن افزودند. اگر درآمدهای دولت در بودجه را واهی می‌دانستند به هر حال هر چه به آن اضافه شود، واهی‌تر خواهد بود.     

سخنگوی ستاد لایحه بودجه 1400 افزود:  از دیگر ایرادات مجلس به بودجه دولت، بحث اصلاح ساختار بود که هیچ پیشنهادی برای اصلاح ساختار بودجه به دولت ارایه ندادند اما همواره از اصلاح ساختار صحبت می‌شد.

خانلو با تاکید بر اینکه در بحث حذف ارز 4200 تومانی دولت تغییر نرخ را با شیب ملایم‌تری در پیش گرفته بود اما مجلس این شیب را بسیار تند کرد،‌ ادامه داد:حال اگر مدعی هستند این نرخ ارز تورم‌زا است، پیشنهاد مجلس برای تغییر نرخ ارز ترجیحی که تورم زایی بالاتری داشت. اساسا این تصمیم مجلس برای تغییر نرخ ارز 4200 تومانی به 17500 به غیر از اثرات تورمی، تورم انتظاری ایجاد می‌کند.

وی گفت:‌ برخی از نمایندگان درباره بودجه ادعاهایی داشت مبنی بر اینکه مجلس بودجه را شفاف‌تر کرد و میزان محرومیت زدایی را بالاتر برده اما هیچ یک از این ادعاها آدرسی ندارد و فقط چند عدد مطرح شد.  

سخنگوی ستاد لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: مجلس درباره پیشنهادی که برای بودجه داشت که آثار تورمی آن قابل حدس بود، رقم یارانه را افزایش داد به عبارت دیگر با یک کار غلط به دنبال جبران یک اقدام غلط بود. این در حالی است که مجلس بارها اعلام کرده برخی از دهک‌ها باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.