قالیباف رییس مجلس پس از رد لایحه بودجه 1400 گفت: دولت در مواجهه با اصلاح ساختار بودجه که از سوی کمیسیون تلفیق صورت گرفت، تعامل مناسب نداشت و امروز نیز در این نشست شاهد آن بودیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از تجربه کمیسیون تلفیق برای ارائه لایحه پیشنهادی بودجه استفاده کند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، 14 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی پس از عدم پذیرش لایحه بودجه 1400 از سوی نمایندگان گفت: همه مردم آگاه هستند که نمایندگان و اقتصاددانان حاضر در کمیسیون تلفیق و نخبگان تلاش کردند تا لایحه بودجه اصلاح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت دارای مشکلاتی اعم از برآورد غیرواقعی، کسری بودجه، وابستگی به نفت و ... بود که در کمیسیون تلفیق تلاش شد در آن اصلاح صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس تلاش شد با رویکرد توجه به معیشت مردم و مناطق محروم، حذف رانت‌ها، توجه به تولید و اشتغال، رفع تبعیض و سیاست تک نرخی برای جلوگیری از رانت در ارز در کمیسیون تلفیق اصلاحات صورت گیرد.

قالیباف افزود: دولت در مواجهه با اصلاح ساختار بودجه که از سوی کمیسیون تلفیق صورت گرفت، تعامل مناسب نداشت و امروز نیز در این نشست شاهد آن بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت از فرصت کنونی برای اصلاح بودجه استفاده کند و هر چه سریعتر لایحه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و در این راستا از تجربه کمیسیون تلفیق نیز بهره ببرد./

 

ادعای نادران: رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ عروسی دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به عواقبی که رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ می تواند به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: دولت به دنبال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ است و این اتفاق عروسی دولت خواهد بود.

الیاس نادران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ در دفاع از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: چند تن از مخالفین محترم در خصوص نقاط ضعف بودجه سخن گفتند، آنچه مورد بحث قرار می گیرد گزارش لایحه بودجه یعنی مصوبه کمیسیون تلفیق است، بنابراین رد یا پذیرش کلیات، رد یا پذیرش گزارش کمیسیون تلفیق است.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات مطرح شده در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، دیگری افزایش منابع و دیگری توجه نکردن به اصلاح ساختار بود و دیگر ایرادی که مطرح می کردند موضوع اجرا نکردن این مصوبه کمیسیون تلفیق از سوی دولت است، در هرکدام از محورها کمیسیون لایحه را به صورتی تنظیم کرده که بازگشت به نظر مخالفین امکان پذیر است، اگر مجلس تصمیم بگیرد ارز ۴۲۰۰ تومانی باقی بماند، منابع آن از تبصره ۱۴ حذف می شود و به تبصره یک منعکس می شود، هیچ مشکلی و ایرادی به کلیات بودجه وارد نمی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشخیص ما این بود به جای اینکه ارز را به وارد کننده ها بدهیم این ارز را به عامه مردم بدهیم، اگر تصمیم گرفته شود این نرخ ۴۲۰۰ تومانی باقی بماند مشکلی در کلیات ایجاد نمی شود.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه: نمایندگان نمی‌دانستند به لایحه بودجه رای می‌دهند یا گزارش تلفیق / برخی اشتباهی رای دادند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، محمد خدابخشی اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی، دولت دو هفته وقت دارد لایحه بودجه را بار دیگر با اصلاحات به مجلس بیاورد یا لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که خودش موافق کلیات بودجه بود، گفت: برخی از نمایندگان نمی‌دانستند که به لایحه بودجه رای می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس، از این رو برخی از نمایندگان اشتباهی رای دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ مخالف و ۱۲ ممتنع از ۲۶۱ نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مخالفت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.