ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با زمینه‌هایی که فراهم شده در بخش زنان روند رو به رشدی داشتیم. در عرصه آموزش نرخ رشد زنان به زیر ۲ درصد رسیده که دولت برای برطرف کردن آن برنامه دارد. در بخش آموزش عالی بیش از ۶٠ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها زنان هستند که توسعه خوبی در این زمینه داشتیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید توجه به عدالت جنسیتی است.

معصومه ابتکار در آیین تجلیل از فعالان حوزه ورزش زنان اظهار داشت: وزارت ورزش یکی از معدود وزارتخانه‌هایی است که ۲ معاون و تعداد قابل توجهی مدیر زن دارد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در حوزه ورزش زنان در دولت تدبیر رخ داده نشان‌دهنده تحولات رو به رشد بوده است. در ورزش همگانی تلاش کردند تا زنان در محیط سالم ورزش کنند که جای قدردانی دارد.

ابتکار گفت: بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشتیم، انقلابی که مبنی بر خواست مردم بود و به ثمر نشست.

وی ادامه داد: با زمینه‌هایی که فراهم شده در بخش زنان روند رو به رشدی داشتیم. در عرصه آموزش نرخ رشد زنان به زیر ۲ درصد رسیده که دولت برای برطرف کردن آن برنامه دارد. در بخش آموزش عالی بیش از ۶٠ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها زنان هستند که توسعه خوبی در این زمینه داشتیم.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کمتر خانواده‌ای است که اجازه ندهد دختران به مدرسه بروند. این رشد آموزشی در زنان با شرایط سخت هم همراه بود و مرحوم هاشمی رفسنجانی این مسیر را برای توسعه آموزش در بخش زنان باز کرد.

ابتکار اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و استان‌ها برای تحقق شاخص‌های مرتبط با ورزش زنان و جوانان و خانواده موظف شدند و برای دست‌یابی به شاخص‌ها بر اساس برنامه مطلوب حرکت می کنیم.

وی افزود: همکاری‌های خوبی با وزارت ورزش داریم و باید آن را گسترش دهیم. طرح سنجش قامتی یا ورزش برای زنان روستایی برای ما مهم است که خوشبختانه در این دولت اجرا شده است. عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهمی است که در این دولت به آن توجه شده و از دستاوردهای دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.