ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت تصریح کرد: پس از ارسال لایحه از سوی دولت، اولین گامی که مجلس باید بردار این است که اعلام وصول کند در حالی که ما درخواست رسیدگی یک فوریتی نسبت به این لایحه داشتیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز اعلام وضول نکردند و ما منتظر هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از برنا، معصومه ابتکار گفت: انتظار ما این است که نمایندگان مجلس به این تلاش 8 ساله بها دهند و هرچه زودتر لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را اعلام وصول و درنهایت تصویب کنند.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست مجازی تبیین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت که با اعضای دفتر حقوقی این معاونت برگزار شد، گفت: توانستیم مجموعه‎ای از لوایح و پیشنهادات اصلاحی را برای دولت ارسال کنیم که برخی از آنها  در همکاری با دستگاه های دیگر بود؛ مانند لایحه تابعیت که در مجلس قبل تبدیل به قانون شد و تاکنون 400 دختر ایرانی تابعیت گرفتند همچنین لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان یکی دیگر از موضوعات مهم مورد پیگیری این معاونت بود که با پیگیری و درخواست ما در اولویت دولت قرار گرفت و در مجلس شورای اسلامی پیشین نیز تصویب شد و هم اکنون آیین نامه اجرایی آن در دست دولت است.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات خوبی که صورت گرفته همکاری معاونت زنان با دانشگاه مفید قم است که 14 محور در این دانشگاه مورد گفت و شنود و بحث علمی قرار گرفته که تاکنون 9 جلد آن مستندسازی شده و باقی آنها نیز در دستور کار است.

ابتکار با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت تصریح کرد: پس از ارسال لایحه از سوی دولت، اولین گامی که مجلس باید بردار این است که اعلام وصول کند در حالی که ما درخواست رسیدگی یک فوریتی نسبت به این لایحه داشتیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز اعلام وضول نکردند و ما منتظر هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه گفت: انتظار ما این است که نمایندگان مجلس به این تلاش 8 ساله بها دهند و هرچه زودتر لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را اعلام وصول و درنهایت تصویب کنند.

او با تاکید بر اینکه این لایحه اجماع بین دو قوه است، افزود: نکته‌ای که باید یادآوری کنم این است که این لایحه اجماع بین قوه قضائیه و قوه مجریه است و صاحب نظران حقوقی، قضات و متخصصین حوزه زنان در شکل گیری آن نقش داشتند بنابراین یک نظر و تفکر در آن قالب نیست  پس انتظار داریم تا قبل از پایان دولت با حفظ شاکله اصلی مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

ابتکار ادامه داد: این لایحه براساس مشکلات و مطالبات واقعی زنان شکل گرفته و ریشه در مباحث قرآنی و فقهی دارد و از آنجایی که حفظ کرامت و امنیت زنان یعنی حفظ کرامت خانواده، حفظ انسجام اجتماعی و سلامت روان جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  عنوان کرد: از کارگروه‌ها و مشاوران استانی انتظار داریم نمایندگان حوزه انتخابیه خود را با این لایحه آشنا کنند و به تبیین جزئیات و راهبردهای این لایحه بپردازند تا انشالله در همین مجلس و پایان دولت تبدیل به قانون شود و از آنجایی که این لایحه مظهر توجه تام به دولت به موضوع خانواده است، انتظار می‌رود همه کسانی که مدافع حقوق خانواده هستند پای کار بیایند و در جهت تصویب این لایحه تلاش کنند.

ابتکار با تاکید بر بُعد فرهنگسازی این لایحه گفت: هدف ما در این لایحه فقط بُعد قانونی و جرم و مجازات نیست بلکه اقدامات پیشگیرانه و بازدارندگی برای ما اهمیت بیشتری دارد چه بسا همین الان هم این لایحه مفید واقع شده سبک زندگی درست ایرانی و اسلامی را ترویج داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.