سفیر آمریکا در روسیه بازگشت کشورش به برجام را موضوع بسیار مهم توصیف و تاکید کرد: دولت آمریکا در زمان حاضر موضوع بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی می کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد که واشنگتن با دقت در حال بررسی موضوع بازگشت به برجام است و در این زمینه با روسیه ارتباط جدی دارد.

جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه روز شنبه در گفت و گو با کانال تلویزیونی «روسی دوژد» متعلق به مخالفان دولت روسیه، بازگشت آمریکا به برجام را موضوع بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: دولت آمریکا در زمان حاضر موضوع بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی می کند.  

وی ادامه داد: این مساله بسیار پیچیده است و من اطلاع دارم که همکارانم در واشنگتن آن را بدقت بررسی می کنند اما این فقط یک نمونه از عرصه هایی است که آمریکا و روسیه بطور جدی می توانند مذاکرات مشروح داشته باشند.  

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ میلادی از برجام خارج شد اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که به این توافق بازمی‌گردد.

انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز بکار رسمی دولت بایدن در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت: چالش اینجا است که از توافق (برجام) خارج شدیم و ایران محدودیت‌های اعمال شده با توافق را بازگردانده است.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا معتقد است اگر ایران به این تعهدات برگردد ما نیز بازخواهیم گشت اما باید از آن به عنوان بستری برای بودن در سمت متحدان و شرکا برای دستیابی به توافقی محکم‌تر و طولانی‌تر استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.