علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: جوانان در شرایط کنونی نباید از فشارهای معیشتی و بیکاری ناراحت و ناامید شوند چرا که امروز رشد علمی و حرکت دانش بنیان، ایران اسلامی را به جایی رسانده است که آمریکا از موشکهای ما می‌ترسد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، امام جمعه مشهد گفت: فشارهای معیشتی و اقتصادی و مشکلات اجتماعی نباید مردم را ناامید کند و جلو رشد نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را بگیرد.

سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: امروز بخشی از  فشارهای اقتصادی مردم ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و همچنین ضعف مدیریتها است اما این مشکلات معیشتی، کمبودها و نارسایی‌ها نباید به امید مردم لطمه وارد کند و برکات انقلاب اسلامی را دچار تزلزل نماید.

وی ادامه داد: این فشارهای معیشتی و اقتصادی در نظام ستمشاهی نیز بیشتر از امروز به مردم وارد می‌شد، در آن دوران مردم ایران با دست خالی، با همکاری و مشارکت و حضور در مساجد به رفع مشکلات یکدیگر می‌پرداختند.

امام جمعه مشهد گفت: جوانان در شرایط کنونی نباید از فشارهای معیشتی و بیکاری ناراحت و ناامید شوند چرا که امروز رشد علمی و حرکت دانش بنیان، ایران اسلامی را به جایی رسانده است که آمریکا از موشکهای ما می‌ترسد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه آمریکا از قدرت برخوردار بود اما مردم ما در مقابل استکبار جهانی و دست نشانده‌اش ایستادند و پیروز شدند و امروز که آمریکا دچار ذلت شده و ضعیفت‌ترین حکومت دنیا را دارد، نباید نا امید بود.

علم‌الهدی ادامه داد: مسوولان و مردم باید وارد  میدان شوند و نگذارند فشارهای معیشتی، بیکاری و چالشها مردم و بویژه نسل جوان را به ناامیدی بکشاند. 

وی تلاش مردمی برای مقابله با کرونا در قالب طرح "مسجد، سنگر سلامت" در مشهد و خراسان رضوی را ستودنی دانست و گفت: در اجرای این طرح که مزین به نام شهید قاسم سلیمانی است، اقدامات مهمی در ۲ هزار و ۵۵۰ مسجد انجام شده و بدین طریق وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا در مشهد و خراسان رضوی حاکم شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز ایران اسلامی در بالاترین نقطه عزت در دنیا قرار دارد اما فشارهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی نباید حلاوت و شیرینی عزتی را که به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است از مردم بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم اما باید بدانیم که انقلاب تمام نشده و هنوز در میانه راه هستیم و باید با استقامت و شکرگزاری آرمان‌های نظام و انقلاب را پیش ببریم.

علم‌الهدی گفت: گرچه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن به خاطر شیوع کرونا به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار می‌شود، اما این شرایط نباید مانع بزرگداشت عظمت سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران نیز افزود: محور اصلی تولید در سال جهش تولید به فرموده رهبر معظم انقلاب، کارگر است و اگر نتوانیم به مشکلات کارگران رسیدگی کنیم، نمی‌توانیم جهش تولید را محقق سازیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران تنها راهکار برای رسیدگی به حل مشکلات آنها نیست چرا که اکنون و بویژه در شرایط شیوع کرونا آنان امنیت شغلی ندارند و در تصمیم‌گیری ها باید به این مسئله در کنار ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به آنان توجه ویژه داشت.

وی همچنین به خاطر اجرای باشکوه مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با اجرای پروتکل های بهداشتی در میدان شهدای مشهد و حرم مطهر رضوی از مردم قدردانی کرد و اظهارامیدواری نمود مراسم سالروز میلاد حضرت زهرا (س) نیز با شکوه خاص و با توجه به اصول بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.