اولین تماس تلفنی بایدن با پوتین انجام شد و آنها در خصوص امور منطقه و جهان از جمله اوکراین گفت و گو کردند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور آمریکا در اولین تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه در زمینه موضوع‌های مختلف از جمله اوکراین و تمدید توافق «نیو استارت» رایزنی کرد.

منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از اولین تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

به گفته منابع خبری، جو بایدن در اولین تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین در زمینه موضوعاتی چون اوکراین، ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2020 و تمدید پیمان «نیو استارت» رایزنی کردند.

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) نیز با اعلام تماس بایدن با پوتین اعلام کرد که دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به تمدید پیمان نیو استارت موافق بودند.کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین  در گفت‌وگو با جو بایدن تاکید کرده عادی سازی روابط بین طرفین به نفع هر دو کشور است.

رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن انتظار ندارد در روابط مسکو و واشنگتن تغییری حاصل شود. رئیس‌جمهور روسیه در این زمینه گفت: «مجبور نیستیم خود را با [تغییر رهبری کاخ سفید] هماهنگ کنیم. باید این را درک کنیم که در حوزه‌هایی که اختلاف داریم تهدیداتی نیز وجود دارد.»

اخیراً شبکه «سی‌ا‌ن‌ان» به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن گزارش داد تیم او در حال آماده کردن راهبردی  برای «تحمیل هزینه» به روسیه استوار است و هدف از آن پاسخ دادن به اقدامات مختلف روسیه از جمله اقدام ادعایی این کشور در حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا و دیگر اقداماتی است که «مخرب» خوانده شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.