یک عضو شورای نگهبان گزارشی از لابی‌های ناکام در بررسی صلاحیت کاندیداها به مردم ارائه کرد و تاکید نمود: «با افتخار می‌توان گفت – برخلاف برخی فضاسازی های نادرست و القائات غلط - تاکنون هیچ داوطلبی از این طریق تایید صلاحیت نشده است و در این خصوص هیچ شبهه‌ای در هیچ سطحی اعم از اعضا، مدیران و کارمندان خدوم شورای نگهبان وجود نداشته است.»

به گزارش جماران، طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارش ۶۱ از سلسله گزارش‌های خود به مردم از جلسات شورای نگهبان نوشت:

چهارشنبه سوم دی‌ماه ۱۳۹۹ جلسه شورای نگهبان برگزار شد.

در این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های سوءاستفاده در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس به شورا ارائه شد. پرونده‌هایی که با عناوین مجرمانه‌ای نظیر جعل، کلاهبرداری، غصب عنوان، تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین اعمال نفوذ بر خلاف حق که در جریان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و قبل از آن تشکیل شده و در حال پیگیری است.

از ابتدای شروع مراحل برگزاری انتخابات و همچنین روند بررسی صلاحیت‌ها تاکنون حدود ۳۰ پرونده قضایی برای بیش از ۱۰۰ نفر تشکیل گردیده است. از میان پرونده‌های کیفری تشکیل شده تاکنون برای چند پرونده، رای محکومیت صادر شده است؛ موضوعی که در هفته‌های اخیر نیز سخنگوی محترم قوه قضائیه به آن اشاره نمود و البته چند پرونده دیگر نیز در مسیر دادرسی است.

متاسفانه همیشه و در همه جا افرادی بوده و هستند که با کلاهبرداری و فریب افراد ساده‌اندیش در سطوح مختلف ادعای ارتباط و انجام چنین اقداماتی را دارند و از طریق خلاف و نامشروع کسب مال می‌نمایند. طبیعتا نسبت به مقوله بررسی صلاحیت‌ها نیز افرادی به دروغ و با جعل عنوان و منتسب کردن خود به شورای نگهبان چنین ادعایی نموده‌اند و متاسفانه موفق به فریب تعداد اندکی از داوطلبان تایید صلاحیت نشده گردیده‌اند و حتی از برخی مبالغی اخذ کرده‌اند. اما با گزارشات و مستنداتی که در جلسه ارائه شد به لطف خدا این اشخاص تاکنون از انجام چنین اقداماتی راه به جایی نبرده‌اند.

با افتخار می‌توان گفت – برخلاف برخی فضاسازی های نادرست و القائات غلط - تاکنون هیچ داوطلبی از این طریق تایید صلاحیت نشده است و در این خصوص هیچ شبهه‌ای در هیچ سطحی اعم از اعضا، مدیران و کارمندان خدوم شورای نگهبان وجود نداشته است. نکته مهم و اساسی اینکه ما همیشه مدعی این موضوع بوده و هستیم چرا که تک‌تک اعضای شورا نسبت به سلامت نهاد شورای نگهبان حساسیت ویژه دارند و معتقدند این امر جزو خطوط قرمز شورای نگهبان و مربوط به اعتبار و حیثیت این شورا در اذهان عمومی و اعتماد مردم به این نهاد است و احیانا حقی شخصی نیست تا بخشیده شود. لذا شورای نگهبان نیز تمام موارد این چنینی را تا حصول نتیجه پیگیری قضایی خواهد کرد.

علاوه بر این پرونده‌هایی دیگری نیز به طور مستقل توسط ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

درادامه جلسه مواد باقیمانده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز بررسی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.