احمد مازنی نماینده تهران در مجلس دهم گفت: مجلس یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط احراز خیلی واقع بینانه و مطابق با نیازهای جامعه ارزیابی نمی شود

به گزارش جماران؛ به نقل از برنا، نماینده پیشین مجلس گفت: مجلس یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط احراز خیلی واقع بینانه و مطابق با نیازهای جامعه ارزیابی نمی شود، کما اینکه برداشت بسیاری این است که دوستان ما در مجلس یازدهم، برای حذف رقیب و ایجاد زمینه برای انتخاب افراد مورد نظر خود، این قانون را دنبال می‌کنند.

«احمد مازنی»، نماینده پیشین مجلس، با بیان اینکه مشکل ما احراز شرایط ریاست جمهوری نیست اگر هم باشد مسئله فرعی است، اظهار کرد: مشکل اصلی ما نظام انتخابات است. ما برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها و خبرگان نظام انتخاباتی مناسبی نداریم.

او افزود: در حال حاضر نظام انتخاباتی که در ایران هست تقریبا در دنیا کمتر کشوری است که با این نوع نظام، بخواهد انتخابات برگزار کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، خاطرنشان کرد: بنابراین من فکر می کنم یک تعلل و سهل انگاری در دولت انجام شد، دولت یازدهم و دوازدهم لایحه را با تاخیر ارائه داد و به کمسیون شوراهای مجلس دهم با تاخیر رسید، علیرغم پیگیری هایی که صورت گرفت، متاسفانه مجلس دهم در این زمینه کارنامه موفقی نداشت.

مازنی در پایان تصریح کرد: مجلس یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط احراز خیلی واقع بینانه و مطابق با نیازهای جامعه ارزیابی نمی شود، کما اینکه برداشت بسیاری این است که دوستان ما در مجلس یازدهم، برای حذف رقیب و ایجاد زمینه برای انتخاب افراد مورد نظر خود، این قانون را دنبال می کنند؛ به نظر می رسد این اشکال وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.