رویترز تیتر شیطنت آمیزی برای اظهارات جدید مدیر آژانس اتمی انتخاب کرده و مدعی شده که وی از یک توافق جدید با ایران سخن گفته است.

به گزارش جماران؛ به نقل از انتخاب، رویترز با انتشار تیتری شیطنت آمیز از قول گروسی رئیس آژانس ادعا کرد که برای احیا برجام به توافقی جدید نیاز است. این درحالیست که رجوع به متن اصلی گفته های گروسی روشن می سازد که منظور او توافق جدید هسته ای نیست.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مصاحبه ای با رویترز گفت نقض تعهدات آنقدر زیاد بوده که نمی توان به سادگی آن را به نقطه اول بازگرداند.

گروسی در مقر آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: "من نمی توانم تصور کنم که آنها به راحتی بگویند: ما دوباره به نقطه اول برگشتیم، زیرا نقطه اول دیگر وجود ندارد."

وی گفت: "واضح است که باید پروتکل یا توافق نامه یا تفاهم نامه یا برخی از سندهای جانبی وجود داشته باشد که به طور واضح بیان کند که ما چه کاری باید انجام بدهیم."

گروسی افزود: "اکنون مواد (هسته ای) بیشتری وجود دارد،... فعالیت هسته ای بیشتری وجود دارد، سانتریفیوژها بیشتر شده اند و اقدامات بیشتری هم اعلام می‌شود. پس با این همه چه اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که آنها باید در سطح سیاسی درباره آن تصمیم بگیرند. "

گروسی با اشاره به ماه قبل از اعمال محدودیت های توافق هسته ای که بعد از اجرایی شدن آن ها، مقادیر زیادی از مواد و تجهیزات هسته ای ایران به سرعت برچیده شد، گفت "آنچه من می بینم این است که کاملاً دور زده‌ایم و داریم به دسامبر سال ۲۰۱۵ برمی‌گردیم."

وی خاطرنشان کرد: "اگر آنها می خواهند این کار را انجام دهند (به تعهدات خود پایبند باشند)، می توانند خیلی سریع آن را انجام دهند. اما برای همه این موارد ما یک مسیر نقشه بندی شده [با مراحل معین] داشتیم."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.