سبحان قلی کهنبانی، عکاس پیشکسوت ایرنا که عکس‌های ماندگارش از رخدادهای مهم تاریخی همچون حضور و سخنرانی حضرت امام در روز 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا(س) و دفاع مقدس از حافظه بصری ایرانیان فراموش نمی‌شود، ظهر روز یکشنبه به دلیل نارسایی کلیه درگذشت.

به گزارش جماران، سبحان قلی کهنبانی، عکاس پیشکسوت ایرنا که در سال های اخیر از بیماری رنج می برد، در سن 76 سالگی درگذشت.
 

سبحان قلی کهنبانی، عکاس پیشکسوت ایرنا که در سال 1341 به استخدام خبرگزاری ایرنا که آن زمان پارس نام داشت، درآمده بود، عکس‌های ماندگارش از رخدادهای مهم تاریخی همچون حضور و سخنرانی حضرت امام در روز 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا(س) و دفاع مقدس از حافظه بصری ایرانیان فراموش نمی‌شود.

 

سهیل کهنبانی فرزند این عکاس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: پدر در سال های اخیر با بیماری نارسایی کلیه درگیر بود ولی همچنان به هنر عکاسی علاقه‌ داشت و با دوربین نگاتیوی دوران جوانی اش به عکاسی می پرداخت.

 وی افزود:  در سال های اخیر که بینایی چشمان پدر کاهش یافت به ناچار از عکاسی فاصله گرفت.

سهیل کهنبانی گفت: یکی از علاقه مندی های پدر انتقال تجربیات خود به جوانان بود و از هر راهی برای تقویت رابطه خود با نسل جوان بهره می برد و سفرهای مختلفی را به شهرستان های ایران برای شرکت در کارگاه های آموزشی داشت.  

 

به گفته فرزند آن مرحوم، پیکر این هنرمند پیشکسوت ظهر دوشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شود اما مراسم سوگواری به منظور رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی تنها با حضور خانواده و نزدیکان وی برگزار خواهد شد.

 

پایگاه خبری جماران، درگذشت این پیشکسوت عکاسی و رسانه ای را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کند.

 

عکس های این پیشکسوت رسانه ای از سخنرانی حضرت امام در بهشت زهرای تهران در روز 12 بهمن 1357 را در زیر مشاهده می کنید:

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.