بیژن زنگنه پس از نشست امشب اوپک پلاس گفت: تصمیم گرفته شد که برای ژانویه سال ۲۰۲۱، کاهش تولید اوپک پلاس به ۷.۲ برسد و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند و از آنجا که ۵۰۰ هزار بشکه حجم نفت زیادی نیست فکر نمی کنم تاثیر تعیین کننده ای بر قیمت ها داشته باشد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر نفت گفت که با توجه به عدم قطعیت بازار نفت تصمیم افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس، تصمیم عاقلانه‌ای است. جلسات ماهانه نیز می تواند به حفظ ثبات در بازار و رسیدن به قیمت‌های منصفانه کمک کند.

بیژن زنگنه بعد از دوازدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس گفت: تصمیمی که گرفته شد این است که برای ژانویه سال ۲۰۲۱، کاهش تولید اوپک پلاس به ۷.۲ برسد و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای ماه های بعد جلسات وزارتی اوپک پلاس برگزار می شود البته تسهیل توافق کاهش تولید نیز در هر ماه نباید بیشتر از ۵۰۰ هزار بشکل در روز باشد.

وزیر نفت افزود: این اجلاس تاکید داشت در جلسات اتی برای ماه های بعد تصمیم گیری شود. تصمیمات بعدی لزوما افزایش تولید نیست و ممکن است سطح کاهش تولید با توجه به شرایط بازار افزایش پیدا کند.

به گفته زنگنه این تصمیم برای ۴ ماه آینده است.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم قطعیت بازار نفت این تصمیم عاقلانه است. جلسات ماهانه نیز می تواند به حفظ ثبات در بازار و رسیدن به قیمت های منصفانه کمک کند.

زنگنه توضیح داد: از آنجا که ۵۰۰ هزار بشکه حجم نفت زیادی نیست فکر نمی کنم تاثیر تعیین کننده ای بر قیمت ها داشته باشد.

وی گفت: برای یک ماه تصمیم گرفتیم برای ماه های بعد جلسه وزارتی می گذاریم و تصمیم می گیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.