بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی گفت: «تغییر مواضع ایران در قبال برجام پس از ترور شهید دکتر فخری‌زاده امری محتمل است و در این مورد باید به ایران حق داد.»

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تأثیر احتمالی ترور شهید دکتر فخری‌زاده بر آینده برجام اعلام کرد که ایرانی حق دارند که فکر کنند به آنها خیانت شده است و به همین دلیل شاید بخواهند تغییراتی در سیاست‌های خود بدهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز اعلام کرد که تغییر مواضع ایران در قبال برجام پس از ترور شهید دکتر فخری‌زاده امری محتمل است و در این مورد باید به ایران حق داد.

بورل در پاسخ به سؤالی درباره احتمال منحرف شدن مسیر گفتگوها پیرامون حفظ توافق هسته‌ای به دلیل ترور یک دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی به یورونیوز گفت: «کسانی که این کار را کرده‌اند، قطعاً هدفشان تسهیل گفتگوها نبوده است. بدون شک کسانی هستند که منافعشان در گرو پابرجا نماندن برجام است. منافع خیلی‌ها در این است که برجام پابرجا نماند.»

وی افزود: «وظیفه من [به عنوان هماهنگ‌کننده برجام] این است که برجام را زنده نگاه دارم. این توافق به خواب زمستانی رفته اما هنوز نمرده است. اما حالا باید دید که نظر ایرانی‌ها چیست؛ زیرا آنها اکنون حق دارند که فکر کنند به آنها خیانت شده است. شاید آنها دیگر نخواهند با کارت‌های قبلی به این بازی [برجام] ادامه دهند. باید منتظر بود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.