آیین خاکسپاری شهید فخری زاده نیز همانند آیین تشییع، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد.

به گزارش جماران؛ آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید با سخنرانی وزیر دفاع برگزار و پس از آن پیکر پاک ایشان در امامزاده صالح تهران آرام گرفت.

آئین خاکسپاری این شهید والامقام نیز همانند آئین تشییع، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد اما تعداد محدودی از اقشار مختلف مردم که به صورت اتفاقی در امامزاده صالح در حال زیارت بودند نیز در این آئین حضور یافتند.

 

شهید فخری‌زاده (2)

 

شهید فخری‌زاده (3)

 

 

بر اساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید والا مقام دکتر محسن فخری‌زاده، پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز طی روزهای گذشته برای طواف در مضجع نورانی و مرقد شریف رضوی به مشهد مقدس و پس از آن به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اعزام شده بود.

 

شهید فخری‌زاده (4)

 

پیکر پاک این شهید مخلص و بی‌ادعای صنعت دفاعی عصر روز گذشته، یکشنبه نیز برای آخرین دیدار با امام و مقتدای خود به حرم حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه انتقال یافت و آئین طواف بدون حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وداع با پیکر مطهر شهید محسن فخری زاده در حرم امام خمینی(س)

 

وداع با پیکر مطهر شهید محسن فخری زاده در حرم امام خمینی(س)

 

»»» گزارش تصویری/ وداع با پیکر مطهر شهید محسن فخری زاده در حرم امام خمینی(س)

 

 

به گزارش جماران؛ تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودرو حامل محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، «فخری‌زاده» به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی ایشان با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند که دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر، پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رئیس‌جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که «همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران باید به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند؛ به موقع و مناسب، مسئولان مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد».

قطب فرهنگی امامزاده صالح تهران که پیکر پاک دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در آن مکان مقدس آرام گرفت، نام آرامگاه منسوب به صالح پسر امام موسی کاظم (ع) در محله تجریش تهران است که با حدود سه هزار مترمربع مساحت از بزرگترین امامزاده‌های کشور به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.