پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم تشییع پیکر شهید فخری ‌زاده؛

وزیر دفاع: هیچ جنایتی بی پاسخ نخواهد ماند

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند و من نیز به عنوان یک سرباز به او می‌گویم هیچ جنایتی، هیچ تروریست و هیچ کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و آن را تا انتها تعقیب می‌کنیم. دشمنان باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید فخری‌زاده شاید پیش از این ترور، در گمنامی از دنیا می‌رفت اما اکنون به الگویی برای مبارزان جهان تبدیل شده است.

سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز در مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده، طی سخنانی گفت: شهادت این شهید عزیز را که همواره در آرزوی شهادت بود صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و فقدان او را که برای همه ما جانکاه است به همه شما به ویژه جامعه علمی-دفاعی و هسته‌ای کشور تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: اگر دشمن دست به چنین اقدامی نمی‌زد شاید این شهید عزیز ما در گمنامی از دنیا می‌رفت و الگوی همکاران و همراهان خود بود اما امروز او به همه دنیا معرفی شد و یک شخصیت جهانی است که همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند یک الگو به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده دارند، دشمنان بدانند که این شکست اول آن‌ها است.

سرتیپ حاتمی در ادامه اظهار داشت: شکست دوم دشمن این بود که با هدف اینکه بخواهد خدشه‌ای به محبوبیت او وارد کند، ایشان را بنیانگذار صنعت هسته‌ای معرفی کردند غافل از اینکه این نه‌تنها باعث ناراحتی ملت ایران نمی‌شود بلکه باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع است. مگر نه این است که بزرگترین تهدید علیه بشریت و علیه جان انسان‌ها سلاح‌های هسته‌ای است که شماها یعنی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، این سلاح ها تهدیدی برای جهانیان و بزرگترین تهدید برای بشریت است.

وی افزود: کسانی که بخواهند از مردم خود در برابر بزرگترین تهدیدهای جهان حفاظت کنند همواره برای ملت بزرگوار ایران عزیزترین هستند؛ ملت ما همه خدمتگزاران خود را دوست دارد اما صادق‌ترین خدمتگزاران کسانی هستند که جان خود را کف دست می گذارند. کسانی که در راه دفاع از عزت و شرف ملت حرکت کرده و از این آزمون سرافراز بیرون می‌آیند، در نزد ملت ما عزیزترین هستند و شما منفور هستید، این شکست دوم شما خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با دشمنی مواجه هستیم که ۴۰ سال می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرده و نه پیدا خواهد کرد. در آخر با سرافکندگی گزینه خود را زیر میز برد که به دلیل ایثار رزمندگان، تلاش دانشمندان، بصیرت و بینش ملت و فرماندهان ما و در راس آنها فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای بود. بدانید این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تلاش شهید بزرگ ما و کارهای گسترده‌ای که در حوزه‌ فعالیت‌های نوظهور و برتر ساز انجام ‌می‌داد، با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. ما دیروز در جلسه بودجه دولت گام اول را برداشتیم و در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود دارد در تصمیمی بودجه آن را دوبرابر کردیم و برای سال ۱۴۰۰این بودجه دو برابر شد.

حاتمی خطاب به شاگردان و دوستان محسن فخری زاده تاکید کرد: این اقدام دولت مسئولیت شما را چند برابر می‌کند، گام اول را برداشتیم شما باید با قدرت آن را ادامه دهید.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند و من نیز به عنوان یک سرباز به او می‌گویم هیچ جنایتی، هیچ تروریست و هیچ کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و آن را تا انتها تعقیب می‌کنیم. دشمنان باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. همین جا از وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس قوه قضائیه که مسئولیت این پیگیری را به همه باهم به عهده داریم می‌خواهم با همت آمران و عاملان و طراحان این جنایت تنبیه به سزای عملشان برسند.

وزیر دفاع با بیان اینکه از همه ملت‌ها و دولت‌ها در این حادثه احساس مسئولیت کرده و نسبت به این ترور احساس انزجار کردند،  صمیمانه تشکر می‌کنم، تصریح کرد: اما دولت‌ها و نهادهای بین المللی که مماشات کردند این کار را که بسیار وقیحانه بود را محکوم نکنند، موضع محکم نگیرند و همچنان در دام نظرات دوگانه خود بمانند یک روز این ترور دامنشان را خواهند گرفت. 

وی اضافه کرد: ما همواره همانطور که در تهدیدات منطقه همراه دولت‌ها، ملت‌ها و نیروهای مسلح با تروریست‌ها مقابله کردیم باز این کار را خواهیم کرد و وقتی این کار را انجام می‌دهیم سرافراز و سربلند خواهیم بود. هرکسی سر تعظیم در مقابل تروریست‌ها بیاورد مطمئنا سرافکنده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.