جلال میرزایی، نماینده مجلس دهم با بیان اینکه «خروج از پروتکل الحاقی و زدن بندر حیفا مجازات دشمن نیست»، تاکید کرد: «به گونه‌ای رفتار کنیم که برای دشمن هزینه درست شود نه این‌که خودمان هزینه بپردازیم».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید در نظر بگیریم هر تصمیم می‌تواند بر بازار کشور که در هفته‌های اخیر به یک ثبات رسیده است تاثیر بگذارد، بنابراین نباید با سر دادن شعار در داخل التهاب ایجاد کنیم.

جلال میرزایی درباره این ‌که گفته می‌شود دولت و جریان اصلاحات مخالف انتقام سریع از ترور شهید دکتر فخری‌زاده هستند، گفت: در روزهای گذشته شاهد واکنش‌ها و پیشنهاداتی در خصوص انتقام از دشمن هستیم، برخی گروه‌ها اتهاماتی را بیان می‌کنند مبنی بر این که مجموعه دولت و اصلاح‌طلبان می‌خواهند از گرفتن انتقام چشم پوشی کرده و حتی به صورت غیرمستقیم دولت را متهم به مماشات در این رابطه می‌کنند.

 

پاسخ بدون هزینه‌تراشی برای کشور و ملت، بر دشمن تحمیل شود

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: این جریان مدعی هستند اگر  به دشمن هزینه تحمیل نکنیم و انتقام نگیریم گستاخ‌تر خواهد شد و پیشنهاد می‌دهند به جای مماشات سیلی سختی به دشمن بزنیم. علیرغم صحبت‌های این دوستان در دولت و در میان اصلاح طلبان کسی مخالف تحمیل هزینه بر دشمن و انتقام گیری نیست چرا که دست به ترور یک دانشمند ما زده است. معتقدم مانند گذشته که مسئولین به چنین حادثه‌ای با بررسی و تحقیق پاسخ می‌دادند، این بار هم به همین روش اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مخالفان دولت که مسئله انتقام‌گیری سریع و بدون بررسی را پیشنهاد می‌دهند باید توجه داشته باشند که این پاسخ بدون هزینه‌تراشی برای کشور و ملت، بر دشمن تحمیل شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم توجه به پیامدهای اقداماتی مانند خروج از پروتکل الحاقی یا موشک باران بندر حیفا، عنوان کرد: مخالفان توجه کنند در این شرایط قرار است که ما به دشمن واکنش نشان دهیم نه این که به دولت و آقای ظریف واکنش نشان دهیم! این افراد در موضع‌گیری‌های روزهای اخیرشان عمده تمرکزشان بر روی کوبیدن دولت و ظریف بود.

وی با اشاره به حادثه حمله به سفارت عربستان، افزود: برخلاف برخی اظهارنظر‌ها، من معتقدم که برای پاسخ دادن به این اقدام دقت بسیاری به خرج دهیم تا ماجرای حمله به سفارت عربستان بعد از اعدام «شیخ نمر» تکرار نشود و این فرصت را به هزینه تبدیل نکنیم. کسی مخالف و منکر تاثیر تولید قدرت در داخل و تحمیل آن بر دولت آینده آمریکا نیست؛ اما آقایان باید دقت کنند با شعار سر دادن قدرتی تولید نمی‌شود، بلکه منابع و مولفه‌های فعلی قدرت را در محل تهدید قرار می‌دهد.

 

بعید می‌دانم در جریان اصلاح‌طلبی کسی مخالف انتقام‌گیری از عاملان و آمران این جنایت بزرگ باشد

 

میرزایی افزود: بعید می‌دانم در جریان اصلاح‌طلبی کسی مخالف انتقام‌گیری از عاملان و آمران این جنایت بزرگ باشد و برخلاف نظر رئیس مجلس، در دولت هم کسی علاقمند به مماشات با دشمن نیست و آن را پیشنهاد نمی‌کند؛ اما حرف اصلاح‌طلبان و دولت این است که واکنش به این جنایت باید هوشمندانه باشد. ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که  برای دشمن هزینه درست شود  نه این‌که خودمان هزینه بپردازیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح «دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: طرح خروج از پروتکل الحاقی که در دستور کار مجلس قرار گرفت و روز گذشته نیز در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد نشانه شتابزدگی پارلمان در این موضوع است و نباید اجازه داد جریانی  مسئولین امنیت کشور را جهت واکنش شتاب‌زده تحت فشار قرار دهد. باید به این واقعیت توجه کرد که دشمن برای اجرای چنین عملیات جنایت آمیزی مدت‌ها زمان صرف کرده است و قطعاً دستگاه‌های مسئول ما هم برای مقابله به‌مثل نیازمند فرصت کافی هستند.

 

هر تصمیم می‌تواند بر  بازار کشور  که در هفته‌های اخیر به یک ثبات رسیده است تاثیر بگذارد

 

وی افزود: امروز باید در نظر بگیریم که هر تصمیم می‌تواند بر  بازار کشور  که در هفته‌های اخیر به یک ثبات رسیده است تاثیر بگذارد، بنابراین  نباید با سر دادن شعار در داخل التهاب ایجاد کنیم.

میرزایی در پایان گفت: جریان مخالف دولت باید توجه کند با شعار سردادن نمی‌شود انتقاد کرد، زیرسوال بردن دولت و وزارت خارجه و ارتباط دادن انتقام‌گیری با برجام و مذاکره، نه‌تنها انتقام گرفتن از دشمن نیست بلکه کمک به پیاده کردن نقشه‌های دشمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.