پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مطرح کرد؛

شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی مشترک برای ایران و عراق؟

امیر سرتیپ صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: «ایران و عراق می‌توانند شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی مشترک داشته باشند».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در دیدار با همتای عراقی خود، با اعلام آمادگی نیروی پدافند هوایی جهت گسترش همکاری‌های نظامی با کشور عراق گفت: ما در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آمادگی پذیرش دانشجو از کشور عراق و همکاری در زمینه انتقال دانش نظامی را داریم.

صبح امروز سرلشکر ستاد معن زید ابراهیم علوان فرمانده پدافند هوایی کشور عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده این نیرو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار امیر سرتیپ صباحی‌فرد با تأکید بر تعامل بین دو کشور در تأمین امنیت هوافضای منطقه گفت: با ظرفیت دفاعی که در کشور ایران و کشور دوست و همسایه ما، عراق وجود دارد و با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب انسانی، آموزشی و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه‌ی تخصصی علوم پدافند هوایی، پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه خاتم الانبیا(ص) می‌تواند نخستین گام این تعامل باشد.

امیر+صباحی+فرد

 وی تصریح کرد: با همکاری دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق، امنیت آسمان منطقه به خوبی تأمین می‌شود و همکاری با کشورهای همسایه در تأمین امنیت منطقه از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین از آمادگی این نیرو در جهت تجهیز و تقویت سامانه‌های پدافند هوایی کشور عراق خبر داد و ادامه داد: ایران می‌تواند شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی مشترک با عراق داشته باشد و ما می‌توانیم در جهت تقویت شبکه‌ راداری عراق کمک کنیم.

فرمانده پدافند هوایی عراق نیز در این دیدار گفت: ما از همکاری و تعاملات نظامی بین دو کشور در تأمین امنیت هوایی استقبال می‌کنیم و خواستار افزایش همکاری‌های فنی، اطلاعاتی و عملیاتی بیشتر جهت تأمین امنیت هوافضای دو کشور هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.