جهانپور رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن بی پایه و بی بنیاد دانستن ادعاهای احمدی نژاد در مورد کرونا، گفت: «متاسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و... می‌شنیدند!»

به گزارش جماران؛ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به ادعاهای محمود احمدی نژاد در مورد کرونا گفت: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه نامه‌ها بهره می‌گیرند .

میزان نوشت: کیانوش جهانپور در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها که مشکل اصلی مدیریت کرونا در ایران را «تبعیت از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی»، دانسته بودند، گفت: متاسفانه اظهاراتی از این دست را مردم تا چند روز پیش از ترامپ و... می‌شنیدند، گویی نگاه‌های خودعالم پندارانه افراد کم اطلاع و البته پرمدعا مانند ظروف مرتبطه در جوامع مختلف به هم پیوند دارد و البته دست پخت این نگاه و رویکرد هم مقابل دیدگان همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اغلب مطالب عنوان شده بی پایه و بی بنیاد است چه بسا ارزش پاسخ گفتن ندارد، افزود: مسیر مقابله با کرونا مشخص است و جوامع مختلف بر اساس توان و زیرساخت‌های خود از این شیوه نامه‌ها بهره می‌گیرند چنانکه برخی از کشور‌ها عملا ویروس را مهار کرده اند، برخی کماکان درگیر آن هستند و البته نکته مبهمی وجود ندارد، همه چیز روشن است، اما میزان کاربست این راهبرد‌ها و کیفیت آن متفاوت است و تبعا نتیجه نیز متفاوت خواهد بود.

جهانپور ادامه داد: عوامل متعددی در ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بر توفیق در مهار یا مدیریت کرونا میسر است و البته پیشرفته‌ترین کشور‌ها کماکان در مدیریت این بیماری وامانده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در کشور ما البته متغیری بنام تحریم‌ها و پیامد‌های آن را هم بر این موضوع تاثیر منفی چندجانبه داشته است، عنوان کرد: البته سلامت یک انتخاب سیاسی است و عوامل متعدد اجتماعی بر سلامت موثرند، برخلاف نظر افراد کم اطلاع، زوایا و جوانب موضوع، فراز‌ها و فرودها، نواقص و کاستی‌ها بر اهل فن مشخص است و طبیعتا ارتباطی به سازمان بهداشت جهانی و ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: در این زمینه سخن صائب بسیار است و لزوما هر راست نشاید گفت، اما دروغ هم نباید گفت و هرچه هست آنچه این برادر عزیز ما در مصاحبه با یک رسانه غیرمستقل و مشکوک بیگانه فرموده اند، نیست، آن‌ها که قبلا هم از این قصیده‌ها سراییدند، قافیه را مدتهاست تنگ یافته اند، دوران این داستان سرایی‌ها همه جا به سر آمده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.