پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بانکداری ما سراسر ربا شده است

خانقاه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث اصلاح‌قانون ‌بانکداری که اکنون بانکداری ما در اسم بدون ربا است اما متاسفانه سراسر ربا شده است، حتما باید اصلاح شود و به دنبال آن هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی به شما می‌گویم که نظر مجلس نسبت به لوایح اقتصادی دولت کاملا مثبت است اما برخی از این لوایح کاربردی نیستند و تاثیری بر مشکلات مردم ندارند.

سید غنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درخصوص لوایح اقتصادی دولت و صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص ۲۵ لایحه‌ای که به مجلس فرستاده شده اما رسیدگی نمی‌شود، گفت: همه لوایح دولت اکنون مطرح و در حال رسیدگی هستند، در اکثریت موارد هم نظر مجلس نسبت به لوایح اقتصادی دولت کاملا مثبت است، من به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی کاملا موافق لوایح اقتصادی دولت هستم اما دولت پیگیر لوایح اقتصادی مهم نیست و فقط می‌خواهد ما را سرگرم کند.

وی ادامه داد: برخی از این لوایحی که به مجلس فرستاده‌اند بسیار کم‌اهمیت است به عنوان مثال لایحه همکاری آزمایشگاهی بین ایران و هند یا لایحه همکاری در حوزه حمل‌ونقل بین ایران و سوئیس، خب این‌ها اگرچه از نظر حقوقی لایحه هستند، اما در واقع تاثیر و فایده‌ای برای شرایط کنونی کشور ندارند. اکنون لایحه حمل‌ونقل میان ایران و سوئیس چه میزان از مشکلات کشور را می‌تواند برطرف کند؟ یا اینکه چه مشکلاتی از کشاورزی ما با لایحه همکاری با صربستان حل می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که لوایحی مانند اصلاح قانون پولی و بانکی، لایحه مالیات بر درآمد، لایحه اصلاح بخش تعاون و مواردی از این دست هم وجود دارد، بیان داشت: لایحه قانون چک هفته گذشته در کمیسیون مطرح شد و با نظر مساعد و مثبت کمیسیون به صحن رفت، بحث لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی نیز اکنون در کمیسیون مطرح است، همچنین لایحه‌ مالیات بر ارزش‌افزوده و لایحه مالیات بر درآمدهای اتفاقی و مجموعه درآمدها علی‌الخصصوص مالیات بر عایدی برسرمایه را اکنون مقداری دولت پیگیر است و مقداری هم ما در تلاش هستیم که برای تعریف پایههای مالیاتی جدید برای افزایش درآمدهای دولت، به یک لایحه خوبی برسیم.

وی افزود: همچنین بحث اصلاح‌قانون ‌بانکداری که اکنون بانکداری ما در اسم بدون ربا است اما متاسفانه سراسر ربا شده است، حتما باید اصلاح شود و به دنبال آن هستیم، بحث بودجه شرکت‌های دولتی را هم در برنامه داریم.

نظری خانقاه در ادامه اظهار داشت: ببینید من قبلا هم گفتم ما با هم دشمن نیستیم همه‌ ما برای جمهوری اسلامی و این مردم کار می‌کنیم اما هر کدام وظایف مشخصی داریم، من به عنوان نماینده اجازه نمی‌دهم که دولت در کار ما دخالت کند اما در عین حال معتقد هستم جدای از مسائل سیاسی، در خصوص موضوعات اقتصادی باید همکاری میان ما و دولت ۱۰۰ درصد باشد.

وی گفت: من در اخطار قانون اساسی گفتم که رئیس‌جمهور به مجلس بیاید، چرا می‌ترسد و به مجلس نمی‌آید؟ چرا توییت عده‌ای از نماینده‌ها را به کل نماینده‌ها تعمیم می‌دهد؟ بنای مجلس کار و تصمیم‌گیری براساس نظر عقلا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.