عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به تخریب یک معبد دینی در تهران و تبدیل آن به مرکز تجاری انتقاد کرد و گفت: تهران به چهارراه ادیان شهرت دارد و تا حالا سابقه نداشته که یکی از مراکز دینی تخریب شود.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، احمد مسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت خیابان ولیعصر گفت: در سال 88 سند و کتابی در مورد وضعیت خیابان ولیعصر تدوین شد که  اتفاقا پیروز حناچی نیز در این فرآیند بسیار حضور فعالی داشتند و با اینکه کارهای پژوهشی و کارشناسی زیادی در این حوزه انجام شده اما هنوز تکلیف خیابان ولیعصر مشخص نیست.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت خیابان ولیعصر هر روز خرابتر می شود و باید این اطلاعات به روی ضوابط طرح تفصیلی بنشیند، افزود: خیابان ولیعصر از پارک ملت به سمت بالا به دلیل پول محور بودن منطقه یک، خراب شده درحالی که همه ایرانی ها با این خیابان خاطره دارند و خواستار این هستم که زودتر در دستور کار باشد چراکه این همه مطالعات شده و ضوابط طرح تفصیلی باید با این سندها تطبیق داده شود.

 

مسجدجامعی همچنین به تخریب یکی از معابد دینی نیز واکنش نشان داد و افزود: تهران به چهارراه ادیان شهرت دارد و تا حالا سابقه نداشته که یکی از مراکز دینی تخریب شود اما حالا شاهد هستیم که یکی از معابد دینی در محدوده خیابان جمهوری، در حال  تبدیل شدن به مرکز تجاری است.

کی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و ... در این موضوع نقش دارند اما حالا همه آن را حاشا می کنند و لازم است گزارشی از این موضوع به شورای شهر ارائه شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.