ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: «برای تعیین شاخص‌های انتخابات ریاست جمهوری منتظر تصویب قانون انتخابات هستیم».

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: با تصویب قانون انتخابات شاخص‌ها و مشخصات کاندیداها مقداری روشن خواهد شد، به همین جهت برای تعیین نهایی شاخص‌ها منتظر تصویب این قانون هستیم.

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده در این حزب و یا در جریان اصولگرایی در خصوص انتخابات آینده، گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است اما در خصوص انتخابات شوراها، روال کار در حال انجام است و استان‌ها به صورت مستقل مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هم در حزب موتلفه و هم در شورای ائتلاف تصمیم بر این شده است که تهران در روند ارائه لیست انتخاباتی استان‌ها دخالت نکند و استان‌ها به صورت مستقل عمل خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تعیین معیارها و شاخص‌ها برای انتخاب گزینه ریاست جمهوری، گفت: شاخص‌ها برای انتخاب کاندیدای ریاست‌جمهوری هنوز نهایی نشده است، در واقع منتظر تصویب قانون انتخابات هستیم که کلیات آن در هفته جاری تصویب شد، باید ببینیم که در پایان سرنوشت این قانون چه خواهد شد تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم، در صورت تصویب نهایی این قانون، می‌شود روی شاخص‌ها مقداری بیشتر دقیق شد و می‌توانیم تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

ترقی درخصوص نقش احزاب و جریان‌های سیاسی در ورود کاندیداها به عرصه انتخابات و اینکه این حضور برنامه‌محور است یا شخص‌محور، اظهار داشت: در قانون انتخابات ویژگی‌ها و مزایای خوبی برای جریان‌ها و احزاب پیش‌بینی شده که اگر آن تصویب شود، گرایش به این افراد خیلی بیشتر می‌شود، چرا که در غیر اینصورت باید حداقل پنج مشاور را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی معرفی کنند اما اگر از جانب یک تشکل، جبهه و یا ائتلاف معرفی شوند، مسئولیت و بار وظایف آن مشاوری که باید معرفی می‌شد را همان جریان یا تشکلی که حامی او است باید برعهده بگیرد، بنابراین طبیعی است که اگر این قانون تصویب شود، می‌توانیم انتظار بهبود روند در این حوزه را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.