مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به ادعای رئیس‌جمهوری کلمبیا گفت: «وی گفت که ونزوئلا از ایران موشک خریداری کرده است و من پاسخ دادم که این درست نیست. ولی ونزوئلا می‌تواند از هر کشوری که می‌خواهد سلاح بخرد.»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر روابط برادرانه و دوستانه کشورش با ایران، گفت که هرچند خرید موشک از ایران ایده خوبی است ولی از این کشور موشکی نخریده‌ایم.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر روابط برادرانه و دوستانه کشورش با ایران، گفت که هرچند خرید موشک از ایران ایده خوبی است ولی از این کشور موشکی نخریده‌ایم.

مادوروو با اشاره به ادعاهای اخیر «ایوان دوکه» رئیس‌جمهوری کلمبیا که ونزوئلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود، گفت: «رئیس‌جمهوری کلمبیا که به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ایفای نقش می‌کند، گفت که ونزوئلا از ایران موشک خریداری کرده است و من پاسخ دادم که این درست نیست».

وی افزود: «من گفتم که چنین مسأله‌ای مطرح نیست ولی ونزوئلا می‌تواند از هر کشوری که می‌خواهد سلاح بخرد. گفتم که این ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسد و چرا اقدام به خرید نکنیم؟ ما در زمان مناسب این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد».

دوکه پیش از این ونزوئلا را به تلاش برای خرید موشک‌های میان‌برد و دوربرد از ایران متهم کرده و در گزارشی ادعا کرده بود که ونزوئلا به دنبال دستیابی به موشک‌های میان‌برد و دوربردی است که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

وی طی یک گفت‌وگوی مجازی  مدعی شد: «اطلاعات سازمان‌های امنیتی بین‌المللی که با ما کار می‌کنند، نشان می دهد که دیکتاتوری مادورو تمایل به دستیابی به موشک های میان‌برد و دوربرد از طریق ایران دارد».

رئیس‌جمهوری کلمبیا ادامه داد:‌ «اطلاعات ما این است که این موشک‌ها هنوز وارد ونزوئلا نشده‌اند اما تماس‌هایی به ویژه تحت هدایت ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در جریان است».

دوکه همچنین ونزوئلا را متهم کرد که برخی تسلیحات ساخت روسیه و بلاروس را در اختیار شورشیان کلمبیا قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.