یک استاد حقوق با بیان اینکه من به هیچ عنوان همراه طرح اصلاح قانون انتخاباتی که در مجلس یازدهم تهیه شده است، نیستم، گفت: به گمان من باید فکر دیگری برای ایجاد تغییر و تحول در نظام انتخاباتی کنیم و‌ حتی همین طرحی که در مجلس فعلی تهیه شده را نیز بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: انتخابات یک مبحث فنی و تخصصی است نمی‌توانیم یک شبه متنی را انشا کنیم و به عنوان لایحه تقدیم مجلس کنیم و انتظار تحول داشته باشیم؛ ظاهراً یک بازی بی‌فرجامی در عرصه قانونگذاری انتخاباتی ما شکل گرفته است و بنا نیست به نتیجه برسد.

علی اکبر گرجی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری، اظهار کرد: همواره برنامه‌هایی پیرامون نظام انتخابات ریاست جمهوری کشور مطرح می‌شود اما  شاهد هیچ اصلاحی نیستیم، ظاهراً یک بازی بی‌فرجامی در عرصه قانونگذاری انتخاباتی ما شکل گرفته است و بنا نیست به نتیجه برسد.

وی افزود: حدوداً سال‌های ۸۵ تا ۸۷ بود که در مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان کارشناس حقوقی حضور داشتم و بارها و بارها طرح‌های مانند طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری مطرح می‌شد؛ سالیان سال است که این ایده‌ها و طرح‌ها مطرح می‌شود و بودجه بیت‌المال هم صرف بررسی‌های این چنینی می‌شود اما هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد یعنی ظاهراً‌ بناست با صرف لفظ تحول دلمان خوش باشد.

گرجی بیان کرد: انتخابات یک مبحث فنی و تخصصی است نمی‌توانیم یک شبه متنی را انشا کنیم و به عنوان لایحه تقدیم مجلس کنیم و انتظار تحول داشته باشیم؛ پشت پرده بسیاری از این طرح‌ها من هیچ گونه جدیتی نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه من به هیچ عنوان همراه طرح اصلاح قانون انتخاباتی که در مجلس یازدهم تهیه شده است، نیستم، گفت: به گمان من باید فکر دیگری برای ایجاد تغییر و تحول در نظام انتخاباتی کنیم و‌ حتی همین طرحی که در مجلس فعلی تهیه شده را نیز  بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ظاهراً در عرصه انتخابات یک قفل محکمی را بر دروازه تغییر کوبیده‌اند و بنا نیست شاهد هیچ گونه تغییری باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.