برخی نام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل مطرح کرده بودند، اما همچون سال گذشته دست او از این جایزه کوتاه ماند.

تصویری از دونالد ترامپ در حومه لاس وگاس آمریکا. عکس: Brendan Smialowski/AFP

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، آکادمی سوئد، جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی را به "برنامه جهانی غذا "سازمان ملل متحد اعطا کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، آکادمی سوئد اعلام کرد: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (World Food Programme) به خاطر تلاش‌هایش برای مبارزه با گرسنگی و بهبود شرایط صلح در مناطق دچار درگیری، برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۰ میلادی شده است.

شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد که بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است، اعلام کرده است سالانه به 97 میلیون نفر در 88 کشور جهان کمک می‌کند اما هنوز یک نهم جمعیت جهان غذای کافی ندارند.

«بریت ریس اندرسون» رییس کمیته نروژی نوبل در جریان یک کنفرانس خبری در این باره گفت: در جهان کنونی نیاز به همبستگی و همکاری چندجانبه بیش از هر زمانی آشکارتر است.

جایزه صلح نوبل 10 میلیون کرون سوئد (حدود 1.1 میلیون دلار) ارزش دارد و دهم دسامبر (20 آذرماه) در شهر اسلو  پایتخت نروژ به برنامه جهانی غذا اعطا خواهد شد.

این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم پایتخت ایتالیا و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند، تلاش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.