فعال رسانه ای اصولگرا گفت: «رئیس جمهوری باید قدرت را در دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و در ۴ سال فعالیت خود بخشی از مشکلات موجود را حل و فصل کند.»

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: محمد مهاجری فعال سیاسی رسانه‌ای اصولگرا درباره «رجل سیاسی» و تعاریف ذکر شده در قانون اساسی، گفت: در قانون اساسی اینگونه آمده است که کاندیدای ریاست جمهوری باید یک رجل سیاسی مذهبی باشد. زمانی که به بُعد مذهبی چنین فردی توجه می‌کنیم کسی انتظار ندارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ها در حوزه‌های علمیه درس حوزوی خوانده باشد، بلکه لازم است واجبات اصلی دین را انجام داده باشد و به اینکه یک فرد مذهبی است اشتهار داشته باشد.

وی افزود: در خصوص رؤسای جمهور غیر روحانی بعد از انقلاب نیز به همین میزان کفایت شده که فرد شاخصه‌های کلی مذهبی بودن را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: در بُعد سیاسی بودن یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید همانند بُعد مذهبی بودن یک سری کلیات در نظر گرفته شود. به این معنا که نباید رجل سیاسی را به عنوان فردی در نظر بگیریم که دهه‌ها کار سیاسی صرف در ذیل احزاب کرده باشد، بلکه می‌توان یک مدیر موفق فرهنگی که اشراف کامل به مسائل سیاسی دارد را نیز به عنوان رجل سیاسی پذیرفت.

مهاجری گفت: اگر چنین نگاهی بر تعریف رجل سیاسی حاکم شود، مردم دیگر احساس نمی‌کنند که در عرصه انتخابات در حال تماشای یک بازی سیاسی صرف هستند. بلکه آنها با افرادی مواجه می‌شوند که عملگرا (کارگزار به معنای لغوی) هستند.

مهاجری با برشمردن موضوعات اصلی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: دو مسأله «اقتصاد» و «معیشت» امروز مشکل اصلی کشور است و رئیس جمهوری باید قدرت را در دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و در ۴ سال فعالیت خود بخشی از مشکلات موجود را حل و فصل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1474054
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.