یک فعال سیاسی رسانه‌ای گفت: آقای محمدباقر قالیباف هم مشغول بررسی اوضاع است. او چه بگوید «می آیم» و چه بگوید «نمی آیم»، خیلی نمی شود روی حرفش حساب کرد چون اصولگرایان درباره تصمیم او خیلی یقین ندارند. البته معتقدم آقای قالیباف به شدت علاقمند به نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ است.

به گزارش جماران به نقل از برنا،  چهره‌های اصولگرا یکی پس از دیگری تلاش می کنند تا نام خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سر زبان ها بیاندازند. برخی اسمش را انگیزه خدمت گذاشته اند و انصافا هم خیلی ها با انگیزه‌ها هستند. در این میان اخبار حکایت از آن می کند که سیدابراهیم رئیسی و پرویز فتاح از کاندیداتوری منصرف شدند.

 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره آرایش نامزدهای اصولگرا برای انتخابات ۱۴۰۰ در غیاب سیدابراهیم رئیسی و پرویز فتاح گفت: جبهه پایداری می خواهد با چند کاندیدا در میدان انتخابات حضور پیدا کند تا فضای رسانه‌ای-تبلیغاتی را در دست بگیرد، به همین منظور در کنار سعید جلیلی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و علی نیکزاد را به صحنه آورده است.

 
وی افزود: از طیف اصولگرایان معتدل به نظر می رسد کسی علاقمند به حضور در میدان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نباشد.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای محمدباقر قالیباف هم مشغول بررسی اوضاع است. او چه بگوید «می آیم» و چه بگوید «نمی آیم»، خیلی نمی شود روی حرفش حساب کرد چون اصولگرایان درباره تصمیم او خیلی یقین ندارند. البته معتقدم آقای قالیباف به شدت علاقمند به نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ است چون اگر این دوره نیاید شاید دیگر در دوره های بعدی خیلی برایش اقبالی وجود نداشته باشد.

 

وی با اشاره به نام دو چهره غیر سیاسی افزود: نام آقای رستم قاسمی در میان سایر اسامی مطرح دیده می شود و سیاسی نبودن را می توان از جمله ویژگی های مثبت او برشمرد. آقای حسین دهقان نیز گویا می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. او گرچه براساس تعاریف سنتی اصولگرا محسوب نشود اما اصلاح طلب هم نیست. در مجموع آقایان رستم قاسمی و حسین دهقان در فضای انتخابات مستقل تر نسبت به بقیه به نظر می آیند.

 

وی درباره نقش سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: حضور آقای رئیسی در انتخابات اصلا به نفع خود ایشان هم نیست چون او در قوه قضائیه توانسته درصدی وجاهت برای خودش و قوه کسب کند چون بسیاری از مشکلات دولت فعلی به دولت بعدی سرازیر خواهد شد و رئیس جمهور بعدی هر کسی باشد دست کم در ۲ سال نخست دولتش خیلی نمی تواند پرمحبوبیت باشد.

 

مهاجری گفت: بعید می دانم حضور آقای رئیسی در عرصه ریاست جمهوری همراه با اقبال زیادی باشد بنابراین خیلی به نفع او نیست که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

 

وی ادامه داد: بیش از آن محبوبیت و حیثیتی که نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای آقای قالیباف دارد، او فقط می خواهد در صحنه باشد، یعنی صرف حضور برای او خیلی مهم است بنابراین فکر می کنم امثال آقای قالیباف انگیزه های بیشتری حضور در ریاست جمهوری دارند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: البته باید صبر کرد چون معتقدم با گذشت زمان نام شخصیت های بیشتری از جناح اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می شود نمی دانم فکری هم به حال این مسئله می کنند که آیا مردم هم باید در انتخابات شرکت کنند یا خیر. موضوع اصلی برای رقابت سیاسی آینده ایجاد اعتماد برای مردم است، به این معنا که حضور آنها در صحنه انتخابات می تواند تغییر عمده ای در فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به وجود بیاورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.