رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به شایعه نفوذ او بر روحانی گفت: همیشه در دولت سعی کرده‌ام نقشی را ایفا کنم که منجر به ایجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم. با مطرح کردن این مسایل درصد تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور هستند.

 به گزارش جماران به نقل از برنا، در این سال‌ها و در دولت حسن روحانی بارها گمانه زنی های رسانه ای در رابطه با نقش «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور، در تصمیم گیری‌ها در برخی از امور مطرح شده که این گمانه زنی ها، پس از عزل رضا رحمانی، وزیر وقت صمت، قوت گرفت. 

 

رضا رحمانی پس از برکناری خود در نامه به رئیس‌جمهور از رد پای شخص دیگری در این برکناری سخن گفت، هرچند که رحمانی راهی، خلاف عزم دولت در پیش گرفته بود اما او واعظی را متهم به نفوذ بر رئیس‌جمهور، می دانست.

 

البته که دفتر رییس جمهور نامه رحمانی را بی پاسخ نگذاشت و در نامه ای با بیان اینکه کسی از رحمانی نخواست استعفا دهد، منتشر کرد: «بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوری داشتند و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.» البته برخی نیز موضع گیری های واعظی را دخالت در امور جاری وزارتخانه ها می دانند و عدم حضور شهردار تهران در جلسات دولت را به شخص او نسبت می دهند.

 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در واکنش به چنین اظهارنظرهایی در پاسخ به این سوال که برخی هر اتفاقی که در دولت رخ می دهد را به پای شما می نویسند اگر  وزرا ناراحتند اسم شما را می آورند و اگر شهردار قهر می کند، اسم شما را مطرح می کنند، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: همیشه در دولت سعی کردم نقشی را ایفا کنم که منجر به ایجاد تفاهم شود و مشکلات را حل کنم. این صحبت ها پایه و اساس ندارد و خبرسازی است. 


او ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور یک وزیر را معرفی می کند دفتر ایشان که ریاست آن با من است، مقدمات آن را براساس نظرات رئیس جمهور فراهم می‌کند. همه عزل و نصب ها از کانال رئیس جمهور صورت می گیرد.

 

واعظی بیان کرد: یک سیاستی وجود دارد که با مطرح کردن این مسایل درصد تضعیف دولت و شخص رئیس جمهور هستند. همچنین بنا دارند اینگونه القا کنند که در داخل دولت اختلاف وجود دارد در حالی که هم رئیس جمهور اقتدار خود را دارد و هم دولت از اقتدار برخوردار است و تفاهم در اعضای کابینه، وجود دارد .

 

واعظی تاکید کرد که این صحبت ها از برخی اتاق فکر ها بیرون می آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.