طبق توضیحات سفیر کشورمان در عراق، با توجه به شرایط کرونا در عراق و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال هیچ برنامه و تصمیمی برای سفر زایران از ایران به عراق در ایام اربعین وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه تاکید کرد با توجه به شرایط کرونا در عراق و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال هیچ برنامه و تصمیمی برای سفر زایران از ایران به عراق در ایام اربعین وجود ندارد.

وی با انتشار یک فایل صوتی در این ارتباط تصریح کرد، اربعین امسال با وجود میل باطنی و قلبی، امکان فراهم کردن سفر زایران از ایران فراهم نشد و هیچگونه تصمیمی نیز از سوی دولت عراق برای اجازه ورود به زایران ایرانی اتخاذ نشده است .

سفیر ایران در عراق با تاکید بر این که برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال اربعین در داخل عراق کاملا با سال های دیگر متفاوت است، افزود، دولت عراق مانند مراسم روز تاسوعا و عاشورا نمی خواهد مانع از برگزاری خودجوش مراسم مردمی شود و در سال جاری مراسم اربعین کاملا عراقی خواهد بود و هیچ زایری از خارج عراق به این کشور وارد نمی شود.

مسجدی ادامه داد، در ماه های اخیر به خاطر وضعیت کرونا در عراق و ایران حتی صدور ویزا برای دست اندرکاران طرح ها و پروژه های عمرانی نیز با مشکلاتی به صورت محدود صورت می گیرد و موضع مقام ها و مسوولان عراقی با وجود برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با مراسم اربعین و پیگیری های بعدی کاملا روشن و مشخص است .

وی با رد برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با دعوت از زایران ایرانی برای سفر به عراق خاطر نشان کرد، زایر ایرانی تابع قوانین و مقررات کشور خود و کشورهای دیگر است و به خود اجازه نمی دهد بدون گرفتن ویزا و هماهنگی بین دو طرف اقدام به سفر کند و چنین مطالبی از سوی افراد غیر مسوول و مشکوک منتشر می شود که هیچگونه سندیت و رسمیت ندارد.

این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.