وزیر دادگستری آمریکا گفته بود در زمینه مداخله نیروهای بیگانه در امور داخلی آمریکا، تهدید چین نسبت به روسیه و ایران بزرگتر است، و سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «این یکی از نمونه های دیپلماسی دروغ آمریکا است».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر دخالت ایران، چین و روسیه در امور این کشور از جمله انتخابات ۲۰۲۰ اظهار کرد ما به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله آمریکا هیچ علاقه یا تمایلی نداریم.

خانم «هوا چون اینگ» روز جمعه در پکن افزود: ادعای دخالت کشورهای دیگر از جمله چین در انتخابات آمریکا یکی از نمونه های دیپلماسی دروغ آمریکا است.  

وی اظهار کرد: برخی سیاست بازان آمریکایی مصمم هستند چین را مقصر بشمارند و لجوجانه در حال ساختن دروغ و احتمالا تهیه شواهد گوناگون برای این دروغ ها هستند.

این مقام وزارت خارجه چین افزود: در آمریکا نمایش های بزرگی در حال اجرا است که چشمانمان را خیره کرده اما این بازی ها برای خود آمریکایی ها است و چین نمی خواهد درگیر آن شود.  

 گزارش ها حاکی است «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا چندی پیش در گفت و گو با رسانه های این کشور گفته بود در زمینه مداخله نیروهای بیگانه در امور داخلی آمریکا، تهدید چین نسبت به روسیه و ایران بزرگتر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه به دخالت های آمریکا در امور سین کیانگ واکنش نشان داد و گفت که چین بارها از آمریکا خواسته است از دخالت های سیاسی در امور چین دست بردارد و به دروغ پراکنی در مورد این منطقه  و مداخله در امور داخلی چین به بهانه مسائل مربوط به سین کیانگ پایان دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش اخیر خود در مورد سین کیانگ، چین را به مواردی مانند نقض حقوق بشر و آزادی های مذهبی در این منطقه و همچنین وادار کردن اویغورها به کار اجباری و کنترل جمعیتی آنان متهم کرد.

خانم هوا گفت: مسائل مربوط به سین کیانگ به هیچ وجه شامل موضوعات قومی، مذهبی و حقوق بشری نیست بلکه مساله مبارزه با خشونت، تروریسم و ‌تجزیه طلبی است.

او اظهار کرد: با وجود تمام دروغ ها و شرارت های آمریکا، چین با تمام قوا از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه خود دفاع خواهد کرد عزم و اراده چین در برابر ایالات متحده متزلزل نخواهد شد و در عین حال تلاش ایالات متحده برای تخریب رفاه و ثبات سین کیانگ و مهار توسعه و پیشرفت چین به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.