وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه ما همواره آماده حمایت از هرگونه مذاکره مستقیم میان آمریکا و ایران هستیم، تاکید کرد: «آماده ایم تا در فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام این نوع گفت وگوها در صورت ابراز تمایل طرفین نسبت به آن، همکاری کنیم.»

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، وزیر امور خارجه روسیه بر آمادگی کشورش برای فراهم کردن شرایطی مناسب به منظور آغاز مذاکرات مستقیم میان واشنگتن و تهران در صورت ابراز تمایل طرفین به آغاز آن، تأکید کرد.

سرگئی لاوروف امروز (سه شنبه) در سخنرانی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه دولتی روابط بین الملل گفت: ما همواره آماده حمایت از هرگونه مذاکره مستقیم میان آمریکا و ایران هستیم. ما هم چنین آماده ایم تا در فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام این نوع گفت وگوها در صورت ابراز تمایل طرفین نسبت به آن، همکاری کنیم.

وی در ادامه به رفتارهای آمریکا در قبال ایران و برنامه هسته ای آن پرداخت و این رفتارها را همانند رفتار فیلی در یک سفالفروشی دانست و گفت: آمریکا از برجام خارج شده است و الان قصد دارد تا از سازوکارهای قانونی پیچیده در برجام که اجازه بازگرداندن تحریمها علیه ایران را از سوی سازمان ملل می دهد، استفاده کند تحریمهایی که با امضای برجام لغو شدند. این مساله ای است که عقل آن را نمی پذیرد چرا که اولا با توجه به پایبندی ایران به تعهداتش، بازگرداندن تحریمها هیچ پایه و اساسی ندارد و دوم اینکه آمریکا بعد از خروج از برجام، صلاحیت  خود را در خصوص آن از دست داده است.

وی افزود: طبیعتا من می دانم که فیل نماد حزب جمهوری خواه است اما دنیا هم سفال فروشی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1467354
  • منبع: شفقنا به نقل از روسیا الیوم
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.