وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر لزوم پایبندی اعضای برجام به تعهدات خود، تصریح کرد: اتریش همچنان مشارکت خود برای کمک به بازسازی اعتماد در منطقه را حفظ خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در جریان سفرش به وین، با «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش دیدار و درباره مجموعه‌ای از تحولات بین‌المللی از جمله حفظ برجام گفت ‌وگو کرد.

در این دیدار شلنبرگ با تأکید بر لزوم پایبندی اعضای برجام به تعهدات خود، تصریح کرد: اتریش همچنان مشارکت خود برای کمک به بازسازی اعتماد در منطقه را حفظ خواهد کرد.

عراقچی دیشب به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد. این نشست قرار است روز سه‌شنبه در سطح معاونان و مدیران کل وزارتخانه های خارجه ایران و گروه ۴ به علاوه یک برگزار شود. عراقچی همچنین قرار است در این سفر با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کند.

اتریش به عنوان میزبان مذاکرات برجام معتقد است که مسؤولیت جداگانه‌ای را برای حفظ این توافق به دوش می‌کشد.

photo_2020-08-31_22-00-15

وزارت امور خارجه اتریش پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد توافق برجام، اعلام کرده بود که تمام طرف‌ها باید با یکدیگر توافق کرده و راهی را برای اجرای کامل این توافق پیدا کنند که بر اساس آن، بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام مهیا شود.

در این بیانیه که در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار  گرفت، آمده است که اتریش بدون هیچ اما و اگری در کنار سایر اعضای اتحادیه اروپا برای نجات این توافق ایستاده است.

وزارت امور خارجه اتریش با اشاره به محدودیت‌های اجرای برجام در پی خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، عنوان کرد؛ اما باید توجه کنیم که این توافق به جلوگیری از رقابت‌های تسلیحاتی که می‌توانست امنیت و ثبات را نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان به خطر بیندازد، منجر شد.

دستگاه دیپلماسی اتریش در پایان این بیانیه تصریح کرد؛ وین نسبت به هرگونه اقدامات یکجانبه که باعث تضعیف حفظ برجام می‌شود، متأسف و امیدوار است تمام طرف‌ها با یکدیگر توافق کرده و راهی را برای اجرای کامل این توافق پیدا کنند که بر اساس آن بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام مهیا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.