رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: پرونده امام موسی صدر تنها با بازگشت او و همرهانش مختومه می‌شود و به پایان می‌رسد.

به گزارش جماران؛ نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز دوشنبه در چهل‌ودومین سالگرد ربایش امام موسی صدر با تاکید بر حاکمیتی بودن پرونده وی، گفت: تحقیقات با جدیت در مورد پرونده امام موسی صدر ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، بری گفت:‌ مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر جنایتی دامنه‌دار است که در خاک لیبی اتفاق افتاد و این موضوع، یک مسئله حاکمیتی برای لبنان است.

وی افزود: پرونده امام موسی صدر تنها با بازگشت او و همرهانش مختومه می‌شود و به پایان می‌رسد.

بری با بیان اینکه تحقیقات در مورد پرونده موسی صدر با جدیت و شدت پیگیری می‌شود،‌ تاکید کرد: ۴۲ سال از این حادثه گذشت اما ما هرگز خسته نخواهیم شد. این شیوه و روش همه لبنانی‌هاست.

سید موسی صدر معروف به امام موسی صدر پیشوای شیعیان لبنان است که نهم شهریور ۱۳۵۷ در هنگام سفر به لیبی به صورت مرموزآمیزی ناپدید شد و این موضوع تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی بنیانگذار جنبش امل و رهبر سابق مسلمانان شیعه لبنان است، ۴۲ سال از زمان ناپدید شدن او می‌گذرد و پرونده ناپدیدشدنش به یکی از مسایل کلیدی در میان رویدادهای اصلی خاورمیانه مبدل شده است.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه به انفجار بندر بیروت اشاره کرد و خواستار انجام ادامه تحقیقات درباره این انفجار شد.

وی با بیان اینکه این جنایت امتحانی برای دستگاه قضایی لبنان است، درباره رفتارهای سیاسی غیرمسئولانه در کشور هشدار داد.

بری تاکید کرد: نگرانی و ترس لبنانی‌ها از خارج نیست بلکه از عوامل داخلی است و خطرناکترین چیزی که در اثر فاجعه بندر بیروت آشکار شد، سقوط ساختار سیاسی کشور بود و البته چاره‌ای جز تغییر این نظام طائفه‌ای وجود ندارد.

وی همچنین خواستار توقف تبلیغات وکارزار رسانه‌ای میان طرف‌های مختلف و اصلاح گفتمان سیاسی و مطبوعاتی شد.

صحبت‌های نبیه بری در حالی است که ساعاتی پیش، میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان مصطفی ادیب را پس از کسب حمایت اکثریت پارلمانی، رسما مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.