معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در واکنش به این خبر که تعدادی از نمایندگان به سران قوا برای برکناری وزیر نفت نوشته‌اند، گفت که این نامه صرفا یک نامه اداری است.

به گزارش جماران؛ حسینعلی امیری در گفت‌وگو با «برنا» درباره نامه تعدادی از نمایندگان به سران قوا مبنی بر برکناری وزیر نفت تصریح کرد: بخشی از قانون اساسی مربوط به اختیارات نهادهای سیاسی و قوای سه‌گانه است و ساز و کارهای مربوط به نصب و عزل وزرا در قانون اساسی کاملا مشخص شده است. مطلبی که تعدادی از نمایندگان به سران قوا برای برکناری وزیر نفت نوشته‌اند، صرفا یک نامه اداری است. 

او ادامه داد: آثار حقوقی راجع به نصب و عزل یک وزیر در قانون اساسی وجود دارد و این نامه فاقد آن ساز و کار است. اینکه نماینده یا نمایندگانی بخواهند به روسای قوه نامه بنویسند، تاکنون سابقه‌ نداشته است.

امیری با بیان اینکه «تفکیک وظایف و اختیارات در قانون اساسی باید معیار و ملاک برای همه باشد»، اظهار کرد: سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح از حقوق نمایندگان است اما اینکه نامه‌ای به روسای سه قوه راجع به نصب یک وزیر یا عزل یک وزیر بنویسند، در قانون اساسی وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا این نامه را فاقد اعتبار و وجاهت قانونی می‌دانید؟ گفت: این یک نامه اداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.