نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نوشت: «سناتور (توم کاتون) درست می‌گوید که توافق هسته ای (برجام) توسط آمریکا ضربه جدی خورده است. اما آیا ایالات متحده آمریکا به نتایج مثبتی دست یافته است؟ خیر؛ چرا که ساختن دشوار است.»

به گزارش جماران؛ «میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به ادعای ضدبرجامی یک سناتور آمریکایی، سیاست های واشنگتن در منطقه خلیج فارس را مخرب خواند.

«توم کاتون» سناتور آرکانزاس روز شنبه در توئیتی نوشت: ایران از معامله هسته ای فاجعه بار باراک اوباما و جو بایدن (برجام) به عنوان وسیله ای برای ثروتمند شدن و اتلاف وقت استفاده کرد.

وی افزود: من از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قدردانی می کنم که این مجموعه حرکات فریب گونه را درک کرده و اقداماتی را بکار بست تا به آخرین باقی مانده های برجام پایان دهد. 

اولیانوف در توئیتی در پاسخ به این توییت نوشت: ضرب المثل روسی است که می گوید خراب کردن دشوار نیست اما ساختن سخت است مصداق سیاست های امروز آمریکا است. 

وی ادامه داد: سناتور (توم کاتون)  درست می‌گوید که  توافق هسته ای (برجام) توسط آمریکا ضربه جدی خورده است. اما آیا ایالات متحده آمریکا به نتایج مثبتی دست یافته است؟ خیر؛ چرا که ساختن دشوار است.

اولیانوف در توئیت دیگری به توییت مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حمایت از تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران پاسخ داد.

پمپئو در توئیت خود نوشت: معامله هسته ای یکجانبه، امنیت و ثبات برای آمریکا و منطقه خاورمیانه و تغییر در رفتار رژیم (حکومت ایران) به همراه نداشت و هیچگاه (چنین تحولی) بوجود نمی آورد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که تمدید محدودیت سازمان ملل در مورد ارسال تسلیحات به ایران به این کشور فشار وارد می آورد تا به عنوان یک کشور نرمال رفتار کند و به پشت میز مذاکره بازگردد. 

 نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به این توییت پمپئو نوشت: منطقه عجیبی است. در ۱۰ یا ۱۴ سال محدودیت ارسال تسلیحات (ایران) وضعیت منطقه خاورمیانه را از دیدگاه آمریکا تغییر نداد.

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا افزود: اما اگر شما محدودیت ارسال تسلیحات در مورد ایران را همینک تمدید کنید همه چیز بطور معجزه آسا مطابق با دیدگاه شما تغییر می‌کند. این محاسبه بسیار مشکوک بنظر می‌رسد.  

با وجود تلاش‌های چندماه دولت ترامپ برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، آمریکا که به تازگی پیش نویس قطعنامه ای را در این مورد به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود با ۱۱ رای ممتنع و دو رای مخالف چین و روسیه به سختی شکست خود و باعث سرافکندگی واشنگتن حتی در میان متحدان خود شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.