فرانسه در رابطه با توافق ایران و آژانس انرژی اتمی اعلام کرد: این تعهد از طرف تهران بخشی از اجرای تعهدات کشور با آژانس است.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه فرانسه پنجشنبه شب از توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. این وزارت خانه گزارش داد: این تعهد از طرف ایران بخشی از اجرای تعهدات کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وزارت امور خارجه فرانسه پنجشنبه شب از توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از وزارت امورخارجه فرانسه گزارش داد: این تعهد از طرف ایران بخشی از اجرای تعهدات کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی است

پیش از این نیز چین ضمن استقبال از این توافق، ابراز امیدواری کرده بود که دو طرف با یکدیگر همکاری کنند تا این توافق نامه به طور موثر عملی شود.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، در بیانیه مشترکی از توافق بر حل و فصل توام با حسن نیت موضوعات مشخص شده از سوی آژانس خبر دادند.

طبق این بیانیه آژانس هیچ سؤال و درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.

بر اساس این بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ ( ۲۶ دی ۱۳۹۴) به صورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.