نماینده ارامنه جنوب در مجلس: شخصیت ویژه تاریخی و زندگی امام حسین(ع) و موضوع محرم امری است که برای همه انسان‌ها دارای ارزش است. خیلی از ارامنه از سر اعتقادی که دارند در مراسم محرم و عزاداری شرکت می‌کنند.

به گزارش جماران، روبرت بگلریان، نماینده ارامنه جنوب در مجلس درباره مشارکت هموطنان ارامنه در برگزاری مراسم محرم و عزاداری امام حسین(ع) و چرایی این موضوع گفت: خیلی از ارامنه در کشور در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند و درباره محرم، شخصیت امام حسین(ع) و آزادی خواهی ایشان اطلاعات نسبتا خوبی دارند و به این امر احترام می‌گذرند.

او افزود: با توجه به مبانی دینی مشترک، زندگی مشترک فرهنگی و اجتماعی میان مسلمانان و ارامنه در کشور شاهد مشارکت ارامنه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) هستیم، اعتقاد به خداوند و اعتقاد به احکام خداوند در جهت آزادی خواهی و حق طلبی در میان ادیان الهی و ابراهیمی مشترک است، از سوی دیگر شخصیت ویژه تاریخی و زندگی امام حسین(ع) و موضوع محرم امری است که برای همه انسان‌ها دارای ارزش است، این امر در فطرت انسان است که در پی آزادگی، عدالت و دادخواهی و زندگی خداپرستانه قدم بردارد.

بگلریان عنوان کرد: خیلی از ارامنه به احترام همسایگان مسلمان خود در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند و یا خیلی از آن‌ها از سر اعتقادی که دارند در امر برپایی مراسم عزاداری و انجام نذورات با هموطنان مسلمان مشارکت دارند، برای مثال در تهیه اقلام غذای نذری مانند برنج و گوشت مشارکت می‌کنند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس گفت: شاید چون در برخی محل‌ها جمعیت ارامنه در همسایگی مسلمانان بیشتر بوده و در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) مشارکت داشتند، این تلقی به وجود آمده که ارامنه مراسمی به صورت خاص برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.