دبیرکل حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید منطقه دانست و خاطرنشان کرد که تمایز بین ماهیت این رژیم و ماهیت آمریکا در برخی مواقع بسیار سخت است.

به گزارش جماران؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اولین شب دهه محرم سخنرانی کرد.

او شامگاه پنجشنبه طی این سخنان رژیم اشغالگر را بزرگترین تهدید منطقه دانست و گفت که تمایز بین ماهیت این رژیم و ماهیت آمریکا در برخی مواقع بسیار سخت است و هر دو در راستای تحقق اهداف مشخصی حرکت می‌کنند.

سید حسن نصرالله مردم لبنان و مسلمان را به خوانش دقیق به دور از خوانش سطحیِ تاریخ و نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دعوت کرد که عدم قرائت درست تاریخ، منجر به برداست اشتباه می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شناخت تاریخ فلسطین و تاریخ متجاوزانی که پا به سرزمین تاریخی فلسطین گذاشتند را لازمه مقابله با دشمن صهیونیست دانست. او گفت: «برای اینکه نحوه تعامل با این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را تشخیص دهیم، باید تاریخ چند صد ساله فلسطین را بدانی و باید نقاط قدرت و ضعف آن‌ها را بشناسیم. آن‌ها (صهیونیست‌ها) تحت پوشش دین نقشه اشغالگرانه فاجعه‌بار خود را اجرا کردند».

سید حسن نصرالله هدف از اعلام توافق عادی‌سازی بین امارات و رژیم صهیونیستی و اعمال فشار و محاصره در منطقه را تسلیم شدن مردم فلسطین در برابر خواسته‌های صهیونیست‌ها دانست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «برخی از عرب‌ها بر این باورند که صهیونیست‌ها در فلسطین حق دینی دارند ولکن گزینه‌های آن‌ها (صهیونیست‌ها] بیشتر بود و می‌توانستند کشوری در آرژانتین با اوگاندا ایجاد کنند. اینکه آن‌ها تنها در فلسطین اقدام به چنین کاری کردند، بیانگر این است که مسئله کاملا سیاسی است».

او گفت که بدترین شکل برده‌داری در تاریخ بشریت در جایی شکل گرفته و ثبت شده است که امروز به آن ایالات متحده آمریکا می‌گویند.

سید حسن نصرالله گفت: «در حقیقت، آمریکا یک کشور وحشی و دارای تبعیض نژادی است و ما از آن انتظار نداریم که حق یا احترام به انسان را به رسمیت بشناسد و برای ما درس حقوق بشر بدهد».

دبیرکل حزب‌الله دولت انگلیس را نوکر صهیونیست‌ها دانست و گفت که آن‌ها خود را وقف تحقق اهداف استعماری صهیونیست‌ها کردند.

او به ماجرای فتح مکه اشاره کرد و گفت که در روز فتح مکه پیامبر (ص) با آن اخلاق بزرگ خود، به مخالفان و مشرکان گفت «بروید شما آزاد شده‌اید». با این حال فرزندان این افراد (الطـلقاء) بعدها تنها نوه ذکور ایشان را در کربلاء محاصره کرده و دست به ارعاب و تهدید آن‌ها زد.

سید نصرالله گفت که کسانی که حماسه کربلا را رقم زدند، امروز برای ما الگو هستند؛ آن‌ها در روزهای سخت برای ما الگوی خوبی هستند تا ثابت‌قدم باشیم و از پیشامدها ترس به دل را ندهیم.

او گفت: «تاریخ ما پر از است شخصیت‌ها و الگوهای شریف و ممتازی که می‌توان از آن‌ها درس آموخت و در زندگی از آن‌ها کمک گرفت».

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با اشاره به شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری همانند سال‌های گذشته، از شیعیان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به مناسبت‌های محرم اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.