عمران خان با اشاره به توافق امارات و رژیم صهیونسیتی گفت: «تا وقتی که فلسطینی‌ها به حقوق و کشور خود نرسند، پاکستان نمی‌تواند اسراییل را به رسمیت بشناسد.»

به گزارش جماران؛ نخست وزیر پاکستان تاکید کرد کشورش اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت.

عمران خان با اشاره به توافق امارات متحده عربی و اسراییل برای عادی‌سازی روابط گفت: تا وقتی که کشور فلسطین با مشارکت و موافقت همه فلسطینی‌ها تشکیل نشود، پاکستان هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت.

امارات به عنوان سومین کشور عربی پس از مصر و اردن، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و روابط خود را با این رژیم عادی کرد. این کار امارات با محکومیت شدید مردم فلسطین و بسیاری از کشورهای اسلامی همراه شده است.

عمران خان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دنیانیوز گفت: ما با دیگر کشورها کاری نداریم و از آنها پیروی نمی‌کنیم؛ سیاست ما همانی است که قائد اعظم(محمدعلی جناح) در سال ۱۹۴۸ برای پاکستان ترسیم کرده است؛ تا وقتی که فلسطینی‌ها به حقوق و کشور خود نرسند، پاکستان نمی‌تواند اسراییل را به رسمیت بشناسد.

عمران خان در ادامه دست به یک مقایسه زد و گفت: اگر ما الان اسراییل را به رسمیت بشناسیم گویی از کشمیر گذشته و آن را به هند واگذار کرده‌ایم؛ آیا ما می‌توانیم چنین کاری کنیم؟ وقتی به ماجرای فلسطین نگاه می‌کنیم باید به خود و خداوند این جواب را بدهیم که ما چطور می‌توانیم این ملت را که این همه درد و بی‌عدالتی دیده، تنها بگذاریم؟ من به وجدان خود رجوع می‌کنم و چنین چیزی را نمی‌پذیرم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1464794
  • منبع: شفقنا به نقل از الجزیره
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.