وزیر بهداشت لبنان ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی خواستار شکایت بین المللی شد.

به گزارش جماران، حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان در گفت وگو با شبکه المیادین گفت که دولت لبنان تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه را نمی پذیرد.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا تاکید کرد: لازم است که یک شکایت بین المللی و حقوقی در رابطه با این تعرض و جنایت که جان غیر نظامیان را به خطر انداخت، تدوین شود.

حمد حسن در ادامه گفت: اتفاقی که برای هواپیمای ایرانی رخ داد در تضاد با قوانین بین المللی و تعرضی آشکار است. این اقدام نیازمند موضعی رسمی از سوی دولت لبنان است و طبیعتا همه مخالف اتفاقی که رخ داد، هستند.

وی در دیدار با برخی از مسافران بازگشته به لبنان توسط این پرواز گفت که روند طبیعی نیازمند تقدیم شکایت به دادگاه های بین المللی و داخلی است.

 شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.