گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد دانسته است و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این گزارش بازتاب‌‌دهنده «نوع خاصی از عدم صداقت فکری» بوده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از گزارش سازمان ملل در خصوص ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران انتقاد کرد.

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای که حاکی از عصبانیت شدید وی از گزارش سازمان ملل مبنی بر مغایر بودن ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس ایران با قوانین بین‌الملل بود، مدعی شد که این گزارش بازتاب‌‌دهنده «نوع خاصی از عدم صداقت فکری» بوده است.

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد دانسته است.

وی در گزارش جدید خود با تمرکز روی استفاده از پهپادهای نظامی برای ترور و قتل‌های هدفمند، تصریح کرد که آمریکا نتوانسته مدارک و شواهدی دال بر خطر فوری قاسم سلیمانی برای شهروندان آمریکایی ارائه داده و در نتیجه ترور کاروان خودروهای حامل او در بغداد را توجیه کند.

کالامارد تصریح کرد که ترور هدفمند سردار سلیمانی بر خلاف منشور سازمان ملل متحد روی داده است. 

وی همچنین خواستار تدوین قوانین و مقررات بین‌المللی جدید برای تعیین محدوده قانونی استفاده از پهپادهای نظامی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.